Spēka trenažieri

Spēka trenažieri

Kā izvēlēties trenažieri.

Trenažierus var nosacīti iedalīt divos veidos: kardiotrenažieros (paaugstina izturību) un spēka trenažieros (attīsta spēku).
Pie pirmā tipa pieskaitāmi skrejceliņi, velotrenažieri, steperi un eliptiskie trenažieri. Pie spēka trenažieriem pieskaitāmi soli, trenažieri, kur slodzei tiek izmantots sportista paša svars, un kompleksi – ar brīviem un iebūvētiem atsvariem. Protams, šāds iedalījums nav absolūts: spēku un izturību attīsta nodarbības uz visa veida trenažieriem, bet dažādā pakāpē.

SPĒKA TRENAŽIERI

Trenažieri, izmantojot savu svaru

Šis ir jauns spēka trenažieru veids, kur kā galvenā slodze tiek izmantots paša sportista svars. Ar to palīdzību tiek labi attīstīts spēks, izturība un lokanība. Slodzes pakāpi var izmainīt, noregulējot sola slīpuma leņķi, vai izmantojot papildus atsvarus.

Ar brīviem atsvariem

Nopietni atlēti dod priekšroku trenēties ar brīvajiem svariem: stieņiem, diskiem un hantelēm. Tas ne tikai ātrāk nodrošina muskuļu masas pieaugumu, bet arī uzlabo kustību koordināciju, ņemot vērā to, ka sportistam visu laiku jāseko līdzi līdzsvara noturēšanai un rīku stāvoklim. Trenažieri ar brīvajiem svariem iedalās agregātos, kas tiek noslogoti ar svaru diskiem, trenažieri vingrinājumiem ar stieņiem un hantelēm. Trenažiera izvēlē ar brīvajiem svariem, pirmām kārtām, uzmanība jāpievērš konstrukcijas drošībai un maksimālajam svaram, ko var izturēt zem stieņa. Tāpat ir svarīgs arī platums starp sastatnēm (rāmjiem) un iespēja regulēt to augstumu.

Trenažieri ar svaru blokiem

Trenažieri ar iebūvētiem atsvariem vairāk būs piemēroti tiem, kas nupat sākuši trenēties: tie ir drošāki, un ļauj nodarbināt konkrētas muskuļu grupas, neiesaistot procesā pārējās. Kā smagums šeit tiek izmantoti plakanie atsvari, kuri sastiprināti ar fiksatoriem un pārvietojas pa vadtīklu. Trenažieri konstruēti tā, lai tie automātiski pielāgotu slodzi atkarībā no muskuļu spēka izmaiņām. Tas tiek panākts izmantojot sviru mehānismus.

Kā nodarboties uz spēka trenažieriem

Katrā konkrētā gadījumā nodarbību intensitāte tiek uzstādīta, vadoties pēc pieredzes. Spēka vingrinājumos lietotājam iesaka darboties ar 50-70% no maksimālā svara, ko viņš spēj pacelt. Jo lielāks svars, jo mazāks atkārtojuma skaits (pretējā gadījumā cieš vingrinājuma izpildes tehnika, kā arī paaugstinās risks traumēties).

Ja vingrinājums šķiet pārāk viegls, ir laiks palielināt slodzi. Pirmo piecu nodarbību laikā spēka trenažieru slodzes līmenī ir jāspēj izpildīt 12-15 kustību atkārtojumus bez īpašas piepūles un jāspēj arī to izdarīt atkārtoti katram vingrinājumam.
Ja nav speciālas programmas, sākotnēji ieteicams izpildīt 4 līdz 8 vingrinājumus ķermeņa apakšējai daļai, bet pēc tam 6 līdz 8 vingrinājumus augšdaļai. Vingrinājumus sāk, nodarbinot masīvākos muskuļus, bet vēlāk pāriet uz mazākām muskuļu grupām. Ja pirms spēka treniņa neievingrina kardiozonu, nepieciešams izstaipīt visu grupu muskuļus. Spēka vingrinājumi ir jāizpilda mierīgi un koncentrējoties, pēc iespējas nesasprindzinot šajā vingrinājumā neiesaistītās muskuļu grupas. Ķermenis jānotur stabili, jānotur līdzsvars. Svara nolaišanas fāzei jābūt aptuveni divreiz garākai, nekā celšanas fāzei: ceļot – izelpa, nolaižot- ieelpa.

Komentāri (2)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
nauris
Papildus šim rakstam varu ieteikt arī http://fitnesablogs.lv/speka-trenazieri-trenini-galvenie-fitnesa-padomi/ kur noderīgus padomus par spēka trenažieriem un ne tikai sniedz fitnesa speciālisti.
04.12.2013. plkst. 13:57
Te laikam vajag lielu uzņēmību ?!,
18.07.2007. plkst. 11:31

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. novembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Bija laiks, kad vīns bieži vien tika izrakstīts kā zāles pret bronhītu un gripu

Pasākumi

Ierakstu kompānija Onyx Records izveido mūzikas lapu Latvijas māksliniekiem un piedāvā dziesmas lejupielādēt par brīvu

Ir tapusi ierakstu kompānijas Onyx Records jauna mūzikas lapa, ar kuras palīdzību tiks dota iespēja mazāk pazīstamiem Latvijas mūziķiem pieteikt sevi plašākai sabiedrības auditorijai. ...