Jūsu stāja – tā ir jūsu veselība un skaistums!

Jūsu stāja – tā ir jūsu veselība un skaistums!

Skaista stāja atstāj lielu iespaidu ne tikai uz cilvēka ārējo izskatu, bet arī liecina par viņa fizisko un psihisko stāvokli. Ja cilvēks zaudējis enerģiju un pārliecību par sevi, ja pasliktinājusies veselība, tas atspoguļojas arī viņa stājā. Tad cilvēks sakumpst, staigā salīcis.

Kas nosaka labu stāju? Taisna mugura!

Kad cilvēks slimo un noveco, viņa stāja mainās. Pleci nolaižas, mugura salīkst, vēders izvirzās uz priekšu. Tomēr pārbaudot izrādās, ka cilvēku lielākajai daļai sākusies osteohondroze, izkustējušies mugurkaula diski, un tas mazina muguras muskuļu tonusu, padara vājākas saites, izraisa sāļu nogulsnēšanos. Īpaši bieži šīs parādības vērojamas mugurkaula kakla un krūšu rajonā. Acīmredzot to lielā mērā nosaka mazkustīgs dzīvesveids. Nedrīkst aizmirst, cik būtiska ir mugurkaula nozīme. Gar mugurkaulu stiepjas galvenais enerģētiskais nepāra meridiāns. Gluži dabiski, ka jebkurš traucējums mugurkaula apvidū it kā aizšķērso ceļu normālai enerģijas plūsmai, bet tas savukārt veicina to orgānu slimības, kuras „baro” šis meridiāns. Tāpēc viegli saprotams, kāpēc tik ātri parādās pozitīvas sekas pēc mugurkaula disku korekcijas, muguras muskuļu un saišu nostiprināšanas, masāžas un speciālas vingrošanas.

Diemžēl mēs maz domājam par mugurkaula nozīmi mūsu dzīvē un pavisam maz par to zinām. Bet mūsu veselību lielā mērā nosaka tieši mugurkaula stāvoklis. Vai zināt no kā jums sāp kakls, krūšu kauls, jostasvieta, kājas, pasliktinās noskaņojums un aizplūst enerģija? Tas viss rodas no nepareizas stājas, aptaukošanās, darba nemainīgā, visbiežāk nepareizā pozā.

Svarīgi padomi

  • Ja strādājot daudz JĀSTĀV uz kājām (piemēram, pārdevējiem), jāraugās, lai mugura būtu taisna. Jostasvietas noslogojumu var mazināt, ik pēc 15 – 20 minūtēm uzliekot te vienu, te otru kāju uz neliela paliknīša. Periodiski jāpasoļo uz vietas, ieelpojot jānoliecas, vienlaikus paceļot augšā rokas.


dators.jpg - 7.6 KBJa darbā JĀSĒŽ (piemēram, ofisa darbiniekiem), mugurai jāatbalstās pret krēsla atzveltni, saglabājot mugurkaula izliekumu. Krēsls drīkst būt augstāks par jūsu apakšstilbu, kā arī dziļāks par divām trešdaļām gurnu garuma. Elkoņiem jāatrodas galda galvenās virsmas līmenī. Lasot nedrīkst saliekt ķermeni uz priekšu, bet kaut kas ir jānoliek zem grāmatas (piemēram, vēl kāda grāmata, mazs paliknītis).

  • Strādājot ar SMAGUMIEM (piemēram, celtniekiem, krāvējiem), tos paceļot un pārvietojot, jāvairās no straujām kustībām, pagriežot ķermeni. Daži nepareizi tur smagumus izstieptās rokās, salīkuši uz priekšu, vai ceļ smagumus, neieliecot kājas ceļgalos, bet saliecot muguru. Vislabāk smagumus turēt abās rokās. Tiem, kuri nēsā somu uz pleca, var deformēties mugurkauls.


Vispārīga rakstura ieteikumi

Nekādā gadījumā nedrīkst visu laiku ievilkt vēderu, tad lejasdaļas muskuļi pastāvīgi būs sasprindzināti.

Peldiet, kāpiet kalnos un pa kāpnēm, biežāk pastaigājaties, izdariet fiziskus vingrinājumus. Tomēr atcerieties, ka tam visam būs īpašs efekts pēc zarnu trakta attīrīšanas.

sleeping-posture.jpg - 41.26 KBLai mugura nesāpētu, jāguļ uz grīdas, jāizdara elpošanas vingrinājumi, pieliekšanās, jāpastiepjas, labas ir arī ūdens kontrastprocedūras un muguras masāža.

Tiem, kuri vēlas saglabāt jaunību un skaistumu, iesakām: negaidiet, līdz sāks sāpēt mugura. Dodieties pie manuālās terapijas speciālista un pārbaudiet, kādā stāvoklī ir jūsu mugurkauls. Gandrīz droši var teikt, ka sadzirdēsiet krakšķēšanu. Bet tas nozīmē, ka jūsu mugurkauls nav pilnīgi vesels, ka ir jāveic procedūras, lai novērstu kaut vai nenozīmīgas izmaiņas.

Atdariniet tikko pamodušos kaķi. Kad tikko no rīta pamostaties, neleciet tūlīt ārā no gultas! Organismam ir jāpielāgojas nomoda stāvoklim. Tāpēc uzlieciet modinātājpulksteni mazliet agrāk. Pēc pamošanās, vēl atrazdamies gultā, vairākas reizes izstaipieties. No gultas nekāpiet ārā tūlīt, bet vispirms pasēdiet, nolaiduši kājas uz grīdas, pakustiniet pēdas locītavās. Pastaigājiet pa grīdu basām kājām. Mājās ieteicams valkāt apavus ar gumijas radzēm. Arī vannā der ielikt paklājiņu ar šādām gumijas radzēm. Tā būs laba pēdu masāža.


pedas.jpg - 19.07 KBVeiciet sistemātiski pēdu pašmasāžu, jo tieši pēdu apakšā atrodas visvairāk aktīvo punktu, kuros projicējas mūsu iekšējie orgāni un sistēmas caur kuriem uz tiem var iedarboties, atjaunojot attiecīgo orgānu un sistēmu enerģiju un veselību. Pēc masāžas var izmantot arī nelielu kastīti, kurā iebērti sīki akmentiņi; pa tiem var skriet basām kājām, imitējot skrējienu uz vietas.

Ļoti vēlams, lai mājās būtu riņķis (mugurkaula griešanās kustības var atbrīvot nervus no sāļu nogulsnējumu radītajiem saspiedumiem), kā arī stienis.

hanging-leg-raise-s.jpg - 55.61 KBPēc griešanās kustībām jāpakarājas pie stieņa. Šie divi rīki, ja cilvēks katru dienu vingrinās, palīdzēs atbrīvot mugurkaulu no uzkrātās slodzes, kā arī saglabāt un atjaunot tā lokanību. Riņķis un stienis krietni vien atvieglos sāpes vai pat atbrīvos no tām, radīs možuma sajūtu, dos enerģiju.

Sekot mugurkaula lokanībai nozīmē uzturēt labā stāvoklī iekšējos orgānus, nodrošinot normālu frekvenču svārstību līmeni enerģētiskajā vestibulārā aparāta kodola un visu organisma kustību un sajūtu nervu kolektora – inervāciju un apgādi ar asinīm.

Un visbeidzot: biežāk atsakieties un vērsiet skatienu uz augšu.


Komentāri (9)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
AIVIS
MAN NEPATIK VINGROT BET SKOLOTAJA LIEK bac!!!!
08.10.2012. plkst. 12:11
Andris
Palīdziet atrast apavus ar gumijas radzēm !!!!
21.06.2011. plkst. 17:44
Ļoti patīk atdarināt tikko pamodušos kaķi.Ja vēl blakus staipās arī pats kaķis, tad pavisam forši.
20.08.2007. plkst. 17:22
nja tas kompis, savādāk jau izdodas.... un peldēšana patiešām palīdz....
31.07.2007. plkst. 11:26
visas gan nelaimes mugurai mums sāksies nepareizi visu dienu veroties datorā ,.
26.07.2007. plkst. 09:43

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. novembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Daudzi futbolisti spēles laikā noskrien 11 km

Pasākumi

Seal izdod soulmūzikas klasiku

No 10.novembra Latvijā būs pieejams “Warner Music” izdotais dziedātāja Seal jaunākais albums “Soul”, kurā mūziķis apkopojis labāko soulmūzikas klasiku....