Fiziskā aktivitāte mājās

Fiziskā aktivitāte mājās


Tu esi par slinku, lai dotos uz sporta zāli? Nu ko - visas fiziskās aktivitātes vari veikt arī mājās, taču galvenais – kusties!
gulta.jpg - 6.03 KBUzklāj gultu: palagu noņemšana, matrača apsvēršana, palagu nostiprināšana un aizspraušana aiz matrača malām, spilvenu sabužināšana un segas sakārtošana ļauj iztērēt vismaz 50 kilokalorijas;

Uzroc dārzu un nopļauj mauriņu. Tā tu tiksi vaļā no 150 kkal;

Skrien uz autobusu – 5 minūšu sprints patērēs ap 100kkal;

putekli.jpg - 27.2 KBPēc iespējas vairāk veic mājas darbus: paši vienkāršākie darbiņi – paklāja tīrīšana ar putekļsūcēju, gludināšana, putekļu noslaucīšana un veļas izkarināšana – patērē ap 100kkal katrs;

Biežāk nodarbojies ar seksu – tas efektīvi stimulē vielmaiņu un kavē tauku uzkrāšanos. 30 minūtes aktīva seksa no rīta atbilst stundu ilgam seksam pēcpusdienā. Tas ir tādēļ, ka no rītiem organisms pārvērš taukus enerģijā. Viena 30 minūšu seksa laikā var izlietot līdz 250kkal.

Ievēro, ka svarīgs ir jebkurš vingrinājums, jo visas fiziskās aktivitātes summējas kopā. Tādēļ, veicot ikdienas darbiņus, vienmēr domā par vingrošanas iespējām.

Mazgājoties dušā, vingrini ikru muskuļus, ceļoties uz pirkstgaliem – nostājies uz pirkstgaliem, 1 sekundi noturies un tad atkal nostājies un visas pēdas. Šī kustība trenēs ikru un sēžas muskuļus;

Gaidot, kamēr ūdens piepilda vannu, nogulies ar muguru uz grīdas, uzliec kājas uz krēsla un trīs reizes izpildi pa 12 vēderpreses vingrinājumiem ( aizliec rokas aiz galvas un, sasprindzinot vēdera muskuļus, cel galvu, plecus un krūtis pie kājām). Veicot šos vingrinājumus, galvenais ir nevilkt galvu uz leju ar rokām, bet piespiest dibenu pie zemes, vilkt elkoņus atpakaļ un celt augumu tikai ar vēderpreses palīdzību;

izklupiens.jpg - 6.31 KBSarunājoties pa tālruni, veic izklupienus (sper soli uz priekšu un pēc tam saliec aizmugurējo kāju, ar celi skarot grīdu) un pietupienus ( turi ceļgalus kopā un tuvini dibenu grīdai). Tā tu vingrināsi kāju un sēžas muskuļus;

Gatavojot tēju vai kafiju, atbalsties ar rokām pret sienu un 20 reizes izpildi atspiedienus no sienas. Tā tu trenēsi muguras, krūšu un plecu muskuļus.


Papildus tev nepieciešami arī stiepjoši vingrinājumi. Visvieglāk tos veikt televizora ekrāna priekšā. Pastaipies 10 minūtes katru dienu, un tu izstiepsi muskuļus, pasargāsi sevi no nejaušām traumām, tev uzlabosies asiņu pieplūde galvas smadzenēm, un tu atbrīvosies no saspringuma. Stiepšanās ir pavisam vienkārša, ja vien zini, kā tas darāms. Nostājies tā, lai tev būtu pietiekami daudz vietas, stiepšanās laikā neaizmirsti par elpošanu un nepārstaipies - , ja rodas sāpes, pārtrauc kustību. Katru dienu vajadzētu veikt šādus vingrinājumus:

galva_celi.jpg - 74.23 KBMuguras stiepšana. Nostājies tā, lai pēdas būtu plecu platumā. Pacel rokas virs galvas, ieelpo un noliec rokas un ķermeni uz leju, cik vien zemu vari. Centies ar galvu sasniegt ceļgalus. Kad esi noliekusies, skaitot līdz divi, ieelpo un atkal iztaisnojies. Atkārto piecas reizes.

kaju_stiepsana.jpg - 5.64 KBKāju stiepšana. Nogulies uz grīdas ar iztaisnotām kājām. Dibenu un galvu neatraujot no grīdas, iztaisnotu kāju pacel uz augšu un abas plaukstas novieto uz augšstilba mugurpuses. Tagad lēnām velc kāju sev klāt. Lai gan necik tuvu tev neizdosies to pievilkt, tomēr šādā veidā tu izstiepsi paceles cīpslu, tādējādi apdarot kājas lokanākas un garākas. To pašu izdari ar otru kāju. Līdz skaitam pieci noturi kājas gaisā;

gurni.jpg - 45.41 KBGurnu stiepšana. Nogulies uz muguras un abas kājas saliec ceļos, pēdas piespiežot pie grīdas. Tagad lēnām pārliec labo kāju (pie zemes) pār kreiso, atstājot kreiso kāju iztaisnotu. Skaiti līdz 10, tā turi. Pēc tam to pašu izpildi uz pretējo pusi;

rokas.jpg - 8.93 KBRoku stiepšana. Pacel kreiso roku virs galvas, tad saliec roku elkonī, kreisā plauksta atrodas aiz tava kreisā pleca. Labo plaukstu uzliec uz kreisā elkoņa un saudzīgi spied uz leju. Tev jāsajūt muskuļu iestiepšanās kreisās rokas mugurējā virsmā. Piecas reizes atkārto vingrinājumu, pēc tam maini rokas!

Komentāri (11)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Majasdarbu veiksana un kartiga istabas tirisana uzlabo ne tikai dzivokla spodribu, bet ari pasa tiritaja garigo veselibu. Nedela pietiek ar 20 minusu ilgi ''treninu'', lai veiksmigi cinitos ar depresiju. Jo vairak sada veida aktivitasu, jo labaks efekts, ka ari aizkave novecosanos.
22.04.2008. plkst. 16:56
Aktivaa.mamma
Njaa ja maajas mazs berns,un vel majas nav lifta,tad sporta zaale "otdehajet..."! :) PIetiek ratus stiept turpu surpu, pastaigat atra tempaa aaraa ar ratiem, 8 kg bernu cilat augsaa lejaa (i vinam prieks,i man labi) i veel visadi sportiski priecinji! Nu par seksu jau vispar nerunasim! Tas ir vislabakais sporta veids! gigi
24.01.2008. plkst. 17:33
Vienīgais, kas no šī man sanāk un patīk ir mauriņa pļaušana, bet tas jau arī tikai vasarā :) Ar slinkumu gan ir tā, ka mājās tomēr tas ir lielāks, es labāk sakopoju visu savu gribasspēku un pāris reizes nedēļā aizstaigāju uz kādu mierīgu vingrošanu/jogu/pilatēm, tad vismaz nevar nošmaukties ar vingrojumu izpildes skaitu un kvalitāti. Bet raksts labs, paldies, varbūt tomēr mēģināšu kaut ko no izlasītā īstenot dzīvē.
23.09.2007. plkst. 16:18
super pameegijnaashu, kaut gan man pietiekm fizisko aktivitaashu, mazo neesaaju kjengursomaa..un veel lifts nestaadaa...
11.09.2007. plkst. 15:30
Pietiek aktivitātes ārpus mājas......
11.09.2007. plkst. 10:28

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 25. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Ēdiena oranžā nokrāsa dāvā mundrumu. Ir pierādīts, ka ne tikai vitamīnu sastāvs, bet pat ēdienu krāsa ietekmē cilvēka veselību un garastāvokli. Piemēram, burkāni, apelsīni, smilts ērkšķis, persiki, aprikozes, melones, oranžie kabači un ķirbji papildina enerģiju, nostiprina imūnsistēmu, uzlabo asinsriti. Oranžā krāsa izstaro prieku un atbrīvo mūs no negatīvām emocijām, padara par sabiedriskiem un radošiem cilvēkiem

Pasākumi

Ansim Artumam – 100

Laikā no 2008.gada 4.jūlija līdz 7.septembrim Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Mazajā zālē (K.Valdemāra ielā 10a) apmeklētāji varēs apskatīt viena no Latvijā iemīļotākajiem...