Aerobā vingrošana

Aerobā vingrošana

Iešanadog-walking-on-leash.jpg - 23.59 KB

Pastaiga ir fizkultūras karaliene. Iešana saglabā ātru metabolismu vēl divas līdz trīs stundas pēc pastaigas. Tā ir ideāla vakara nodarbe: pēc darba lietderīgi ir pastaigāties, ieturēt vieglas vakariņas un atpūsties ar apziņu, ka jūsu ķermenis turpina dedzināt kalorijas.

Sākot pastaigu, jums ir jāatceras dažas patiesības. Pirmkārt, uzvelciet pareizus apavus. Otrs, kas jums jāatceras, - tā ir iešana, nevis lēna pastaiga. Ja jums fizkultūra ir sveša, sāciet lēnām, taču pēc desmit minūtēm palieliniet tempu. Ejiet, cik ātri vien iespējams, kustinot rokas soļu ritmā. Ja jūs ļoti nogurstat vai sāk sāpēt kājas, samaziniet ātrumu, līdz atkal jūtaties labi. Jūsu mērķis ir vismaz 20 minūtes saglabāt ātru gaitu, lai nodarbotos ar aerobisko vingrošanu. Pēc pāris pastaigām jūs atklāsiet, cik ātri spējam paiet, vienlaikus uzlabojot sirds un asinsvadu darbību, kā arī zaudējot svaru.

Jums ir jāieplāno pastaigāties 45 minūtes vismaz trīs vai četras reizes nedēļā, lai sasniegtu maksimālu rezultātu.

Peldēšana
Untitled 2.jpg - 75.91 KB

Ja iešana ir fizkultūras karaliene, peldēšana – dievu fizkultūra. Slīdēšanai pa ūdeni piemīt kaut kas ēterisks. Peldoties kristāltīrā baseina ūdenī vai pludmales siltajās bangās, ķermenis atbrīvojas no gravitācijas radītā spiediena locītavās. Sen ieteikta kā fiziskās terapijas veids peldēšana ir lieliska cilvēkiem ar artrītu vai muguras problēmām.

Tāpat kā iešanā, aerobiskā peldēšanā galvenais ir ātrums un distance. Atcerieties – pirms peldēšanas izstaipieties un vismaz pusstundu pirms tam esiet nepārtrauktā kustībā.

RiteņbraukšanaUntitled 4.jpg - 107.08 KB

Riteņbraukšana noslogo kāju augšējos muskuļus, sēžamvietas, muskuļus, muguras lejasdaļu, līdzīgi iešanai un peldēšanai tā uzlabo sirdsdarbību un asinsvadus.

Tāpat kā attiecībā uz iešanu un peldēšanu atcerieties – vispirms izstaipieties un sāciet to lēnām. Pēc iesildīšanās plānojiet nepārtraukti braukt vismaz 30 minūtes, lai sasniegtu optimālus aerobikas rezultātus. Nepārslēdziet ātrumus, ja tas nav nepieciešams. Lai gan ātrumu pārslēgšana liks jūsu cisku un sēžamvietas muskuļiem vairāk nopūlēties, jūsu izturība samazināsies. Cīņa ar pedāļu mīšanu samazinās jūsu kāju ātrumu un nevajadzīgi apgrūtinās ceļgalus. Aerobiskās riteņbraukšanas noslēpums ir braukt viegli (zemāks ātrums), lai jūs varētu mīties ātrāk.

Atcerieties, ka braukšana lejup no kalna nav atruna, lai atpūstos. Nebrauciet lejā no kalna, noņēmuši kājas no pedāļiem, pārslēdziet ātrumu un turpiniet mīties.

Tie, kas izvēlas braukt ar velosipēdu telpās (sporta klubos), neaizmirstiet vispirms izstaipīties un noregulēt ātrumu tā, lai varētu iespējami ātrāk pamīt.

AerobikaUntitled 6.jpg - 60.26 KB

Lēkāšana pa nepareizu grīdu var nodarīt lielu ļaunumu locītavām. Grīdai ir jābūt koka, nevis cementa ar koka pārsegumu. Pretēji skriešanas kurpēm, kas radītas šoka absorbēšanai, aerobikas apavi ir domāti, lai aerobikas laikā jūs pasargātu no izmežģījumiem potītēm un ceļgaliem.
Kad esat saģērbušies un gatavi sportot, neaizmirstiet vispirms izstaipīties. Labs treniņš ilgst vismaz 45 minūtes līdz vienai stundai, ieskaitot 10 minūšu staipīšanos, 20 – 30 minūtes vieglu aerobisko dejošanu un atsildīšanos. Treniņam beidzoties, jūsu sirds pamatīgi darbosies, un paaugstināsies metabolisms.

Skriešana
Untitled 8.jpg - 55.39 KB

Skriešana, kas astoņdesmitajos gados bija modes kliedziens, joprojām ir daudzu pazīstamu cilvēku mīļākais sporta veids. Spēcīgie triecieni skriešanas laikā, it īpaši skrienot pa asfaltu, skar katru locītavu un uzliek spiedienu gurniem, ceļgaliem, potītēm un pēdām, tāpēc esiet uzmanīgi.  

Komentāri (2)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
vija
Es dodu priekšroku ātrai iešanai :)
12.06.2011. plkst. 19:03
mmm! GRIBU PELDĒT!!! fiksi jāieplāno baseins!!
11.03.2009. plkst. 11:52

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 19. jūlijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Zilai krāsai ir nomierinošs efekts, jo tā liek smadzenēm izdalīt nomierinošos hormonus

Pasākumi

DIVAS JAUNAS BRITU GRUPAS PAPILDINA POSITIVUS FESTIVĀLA PROGRAMMU

Apstiprināta jaunu mākslinieku piedalīšanās lielākajā mūzikas un mākslas festivālā Baltijā POSITIVUS FESTIVAL, kas 17.-18.jūlijā notiks Salacgrīvā. Tās ir divas  daudzsološas...