Kā ilgāk aizturēt elpu

Kā ilgāk aizturēt elpu

David Blaine zina, kā likt ļaužu masām izbrīnā aizturēt elpu, taču 2008. gada 30. aprīlī viņš pats uz brīdi neelpoja, pavadot zem ūdens 17 minūtes un 44 sekundes, labojot pirms tam šveicietim Peter Colat piederošo pasaules rekordu.

Izklausās neiespējami? Patiesībā ikviens var iemācīties, kā aizturēt elpu ilgāk, piekopjot šajā rakstā minētos paņēmienus.

Vispirms – sausie treniņi!

Protams, elpas aizturēšanas mēģinājums ir jāveic zem ūdens, taču pirms tam ir nepieciešams kārtīgi patrenēties uz sauszemes. David Blaine pavadīja četrus mēnešus, noslīpējot elpošanas tehniku, ieelpojot un izelpojot pēc iespējas lēnāk un ievelkot plaušās maksimāli daudz gaisa.

Viens no vingrinājumiem, kuru var izmēģināt jebkurš, ir divas minūtes, kuru laikā piecas sekundes ir jāievelk elpa, bet nākamās piecas – tā jāizpūš. Veicot šo vienkāršo vingrinājumu pāris reizes dienā, jūs uzlabosiet vispārējo elpošanas tehniku.

Karš liekajiem kilogramiem!

Mazliet papildus lieko kilogramu ķermeņa vidusdaļā, iespējams, ļaus justies siltāk ziemā, taču elpas aizturēšanas treniņos un praksē nepavisam nepalīdzēs – tieši otrādi. Vienkāršiem vārdiem runājot, liekais svars sadedzina papildus skābekli. Tieši šī apstākļa dēļ David Blaine rekorda sasniegšanai zaudēja 18 kg! Tāpēc ejiet droši uz vingrošanas zāli un trenējieties cītīgi, lai sasniegtu savu rekordu.

Mācieties meditēt!

Pavadot zem ūdens vairāk par 5 minūtēm daudzi sajuktu prātā. Ieejot meditatīvā stāvoklī, jūs varat nomierināt savas emocijas un palēnināt sirdsdarbību, tādā veidā samazinot skābekļa patēriņu.

David Blaine sevi esot iedomājies kā iesūktu okeāna dzelmes centrā – tā viņš savu stāvokli aprakstīja Oprah Winfrey šovā.

Diemžēl sasniegt šādas prasmes nepavisam nav viegli, tāpēc trenējieties to darīt uz sauszemes cik bieži vien iespējams pirms kāpšanas ūdenī. Ja vienkārša meditācija nav domāta jums, aizveriet acis un domājiet par laimīgu notikumu/atmiņu kopu. Šādas domas palīdz novērst uzmanību no diskomforta, ko rada toksiskais oglekļa dioksīds, kura daudzums zem ūdens ķermenī pieaug.

Vairāk skābekļa!

Kad sauszemes treniņi veikti, ir laiks piepildīt plaušas. Viens no David Blaine veiksmes faktoriem bija tas, ka 23 minūtes pirms došanās ūdenī viņš ieelpoja tīru skābekli.

1959. gadā Robert Foster (tajā gadā viņš uzstādīja jaunu pasaules rekordu) arī izmantoja līdzīgu metodi ar tīro skābekli. Šī attīstītā un arī bīstamā tehnika ļauj piesātināt asinis ar skābekli un atbrīvoties no pēc iespējas vairāk oglekļa dioksīda.

Auksta ūdens vannas

Ir pienācis laiks pārbaudīt iegūtās prasmes un sasniegto progresu, tāpēc jādodas ūdenī, kur parādīsies cilvēkam raksturīgie refleksi, kas liks pazemināties sirds ātrumam, asinsspiedienam paaugstināties, bet cirkulācijai no ekstremitātēm pastiprināties uz smadzenēm un sirdi, ļaujot elpu aizturēt krietni ilgāk.

Paturiet prātā, ka aizturot elpu zem ūdens gaisu vaigos turēt nedrīkst.

Atrodiet, pie kā pieturēties!

Kā savā lekcijā stāsta lietuvietis Arvydas Gaiciunas, viens no laba rezultāta sasniegšanas priekšnoteikumiem ir pēc iespējas mazāks enerģijas patēriņš.

Lietuviešu pārdrošnieks un bijušais pasaules rekordists savu labāko rezultātu uzstādīja 2007. gada janvārī, ieslēdzot sevi iegremdētā metāla būrī, nodrošinoties pret lieku skābekļa patēriņu, kas rastos, mēģinot sevi noturēt zem ūdens.

Lai arī ķēžu izmantojums saslēgšanā var šķist pārāk ekstremāls, jūs varat sasniegt šo pašu efektu, vienkārši turoties pie baseina kāpnēm.

Izmantojiet drauga palīdzīgo roku!

Elpas aizturēšana zem ūdens uz ilgāku laiku var novest pie sirds apstāšanās, sirdslēkmes, insulta, samaņas zuduma, smadzeņu bojājumiem, plaušu bojājumiem un pat nāves. Vienmēr pārliecinieties, ka ar jums kopā vismaz viens draugs, kas seko līdzi procesam un vajadzības gadījumā arī pasniedz palīdzīgu roku.

Ieklausieties savā ķermenī!

Jūsu ķermenis vislabāk zina, cik lielu diskomfortu un mocības tas spēj izturēt. Ja sajūtat spēcīgas sāpes krūtīs, izelpojiet un atgriezieties virspusē.

Atjaunojiet spēkus!

Kad savu rekordu esat uzstādījis, ir laiks kāpt laukā no baseina un atgūt spēkus. Vispirms izelpojiet iekšā turēto gaisu apmēram 20% apmērā, pēc tam strauji atkal piepildot plaušas. Šis vitāli svarīgais vingrinājums nodrošinās smadzenes un sirdi ar nepieciešamo skābekli. Pēc tam izelpojiet pilnībā un atgriezieties pie parastas ikdienas elpošanas.

Treniņš, treniņš, treniņš!

David Blaine vienā dienā neizdomāja uzstādīt pasaules rekordu. Pārdrošais iluzionists un izturības sportists trenējās kopā ar nirējiem Kaimanu salās un trenēja ķermeni patērēt mazāk skābekļa, guļot speciālā teltī, kas imitēja 4000m augstuma apstākļus.

Neraugoties uz intensīvo gatavošanos, Blaine īsti necerēja labot iepriekšējo rekordu, kas bija patiešām iespaidīgs.

Ja vēlaties uzzināt, kā pareizi kontrolēt savu elpu, nopērciet Blaine grāmatu un trenējieties katru dienu uz sauszemes, pirms uzsākat mēģinājumus ūdenī.

Komentāri (9)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Nxnx
Suka suka2min
19.03.2016. plkst. 08:25
Hans
Mans rekords ir 4min 23sek pirms tā bija 1min
19.03.2016. plkst. 08:25
onkols fredis
pēc 3 mēnešiem gandrīz 7 minūtes
09.06.2013. plkst. 21:50
n
4 min
11.02.2013. plkst. 07:04
andris
mans rekords 3min.40 sekundes. pirms elpas aizturēšanas 1 minūti dziļi elpot , līdz galva nedaudz sareibst , tad max ievilciens un gaidam. taisnības labad pieminēšu - tas bija guļot gultā .
11.12.2012. plkst. 00:05

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 22. septembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Urīnam un asarām ir tās pašas pamata sastāvdaļas

Pasākumi

The Tiger Lillies papildina Positivus festivāla programmu

Reiz jau viesojušies Latvijā pirms pāris gadiem, provokatīvie briti atgriežas, lai uzstātos šā gada Positivus festivālā Salacgrīvā un iepriecinātu daudzus savas daiļrades cienītājus....