Ūdens aerobika

Ūdens aerobika

Vingrošana ūdenī jeb ūdens aerobika ir teju vai universāls sporta veids, kas piemērots visiem.

Aerobika ūdenī ir gan dziedējoša, gan stiprinoša. Ar nodarbībām ūdenī ieteicams nodarboties, sākot no dzimšanas un beidzot ar veselīgu vecumu, īpaši tiem, kam ir sirds kaites, liekais svars. Apmeklējot trenažieru zāli, ir jāseko līdzi fiziskajai slodzei, bet iekāpjot baseinā, var paļauties uz sevi, savām sajūtām un rotaļāties. Lai arī situācija ir lojāla pret muguru, ir jāseko līdzi kustību kvalitātei un pašsajūtai.

Ūdens aerobika vīriešiemvecis.jpg - 132.17 KB
Diemžēl vīriešu vidū pastāv nepamatoti aizspriedumi, ka aerobika ūdenī ir paredzēta sievietēm. Vingrot ūdenī ir ieteikums katram vīrietim, jo viņu vājā vieta bieži vien ir mugura, sevišķi krusta zona. Sievietēm sadzīves psihoemocionālie sīkumi nosēžas uz pleciem, - to sauc par psiholoģisko bloku - radot nepatīkamu tonusu skausta zonā, kā rezultātā rodas somatiskas muguras sāpes. Vīriešiem, rūpējoties par globālākām tēmām, problēmu zona bieži vien ir jostas zona.

Ūdens dziedniecība un aerobikas priekšrocības
Aerobika ūdenī ir vispiemērotākā muguras muskuļu veselīgai un izturīgai nostiprināšanai.

Ūdenī ķermeņa svars sastāda tikai 1/10 daļu no reālā ķermeņa svara. Izpildot vingrojumus ūdenī, samazinās slodze uz ķermeņa locītavām un cilvēks ir vairāk pasargāts no traumu riska.

Arvien biežāk, lai atveseļotos pēc dažādām traumām un operācijām, izmanto ūdens vingrojumu labvēlīgo ietekmi uz organismu. Tāpēc ūdens aerobika tiek pielietota arī kā terapija no gūtajiem savainojumiem, tā labvēlīgi ietekmē rētu izlīdzināšanos un kustību amplitūdas palielināšanos mazkustīgās locītavās.

Ūdens terapijas programmas paātrina atveseļošanos un samazina medicīniskās izmaksas.

Pieredze rāda, ka sevišķi ieteicami vingrojumi ūdenī ir sievietēm pirmsdzemdību periodā, kā arī pēcdzemdību periodā, it īpaši, ja ir radušās dzemdību komplikācijas. Ūdens aerobika ir īpaši ieteicama, kā liekās ādas savilcēja, kas noteikti ir svarīgi mammām, kas netiek vaļā no grūtniecības izstaipītā vēdera.

Ūdens vide brīnumaini un pat asprātīgi harmonē ar tajā izpildāmajiem vingrojumiem, tāpēc jūsu organisms patērē par 50% vairāk enerģijas, nekā uz zemes un vienlaikus ar fizisko slodzi ķermenis tiek arī masēts, organisms norūdās, uzlabojas pašsajūta.

Uz ūdenī iegremdētu ķermeni iedarbojas cēlējspēks, kas vienāds ar ķermeņa masu. Cilvēks ūdenī var izpildīt vingrojumus ar tādu amplitūdu, par kādu nav varējis pat sapņot sporta zāles apstākļos aerobikas nodarbībā. Ir pierādīts, ka ar ūdens aerobikas palīdzību var attīstīt un nostiprināt tos ķermeņa muskuļus un saites, kuras ar grūtībām attīstās nodarbībās uz sauszemes.

Sportojot uz sauszemes, pastiprināti ir noslogotas kājas un mugurkauls, ūdenī šādas slodzes nav.

Regulāri nodarbojoties ar aerobiku ūdenī, Jūs varat uzlabot savu veselību, ķermeņa formu, spēju pārvaldīt savu ķermeni un tas izraisīs ilgstošu pozitīvo efektu uz Jūsu pašnovērtējumu, emocionālo un psiholoģisko stāvokli. aerobika.jpg - 97.03 KB

Novecošanos, lieko svaru, muguras sāpes, kaulu un locītavu savainojumus, artrītu (locītavu iekaisumu), sirds slimības u.c. - to visu var ārstēt, izmantojot ūdens aerobiku kā terapiju.

Ūdens labvēlīgi iedarbojas uz sirds un asinsvadu, elpošanas, kaulu un balsta sistēmu. Baseinā smags ķermenis kustas vieglāk, ir mazāk noslogoti locekļi, atslogojas mugurkauls. Tajā pašā laikā muskuļi strādā pat ar lielāku slodzi nekā sporta zālē, jo ūdens rada papildu pretestību. Katrs vingrojums prasa gandrīz 80 reizes lielāku spēka patēriņu, bet reāli tas nav jūtams, jo lielo slodzi absorbē ūdens.

Ūdens aerobikas nodarbību laikā ūdens plūsma uzlabo ādas elastību, izlīdzinās un samazinās zemādas tauku slānis - celulīts.

Ķermeņa muskuļi strādā, bet locītavas atpūšas. Ūdens aerobika ir brīnišķīga profilakse cilvēkiem, kuriem ir sēdošs, saspringts darbs.

Regulāras nodarbes ūdenī lieliski uzlabo imunitāti un palīdz noregulēt vielmaiņas traucējumus.

Ūdens aerobika ir labākais paņēmiens svara samazināšanai, jo kaloriju patēriņš ūdenī ir divreiz lielāks, nekā svīstot sporta zālē. Pārvarot šķidruma blīvo vidi, muskuļi nopūlas vairāk, tikai mēs to nejūtam. Turklāt vēsā vidē, lai sasildītos, ķermenis tērē vairāk enerģijas, kas arī ir svarīgi, lai notievētu. Arī tad, ja turpina ēst, kā ierasts, apmeklējot šīs nodarbības, divu mēnešu laikā zaudēsiet apmēram piecus kilogramus, bet, ja vēl domāsiet līdzi, ko ēdat, zaudēsiet vēl vairāk no liekā svara.

Izpildot vingrojumus ūdenī, tiek masēti arī iekšējie orgāni, kas savukārt labvēlīgi iedarbojas uz vielmaiņu un to aktivizē. Piemēram, nieres tiek apasiņotas labāk un ātrāk arī izvada no organisma kaitīgās vielas un toksīnus.

Palīgs pret kompleksiem
Parasti aerobikas nodarbības zālē notiek spoguļu priekšā, kuros nodarbību dalībnieki pastāvīgi redz to, kā izpilda kustības. Bet spoguļi arī nepārtraukti atgādina par liekajām tauku krunciņām, neveiklām kustībām un, ja kautrējamies no sava ķermeņa, tas samulsina, liek salīdzināt sevi ar citiem un negatīvi atspoguļojas uz pašvērtējumu. Šādas negatīvas izjūtas var novest līdz intereses trūkumam par nodarbībām un vēl vairāk - palielināt nepilnvērtības sajūtu.

Aerobikas ūdenī nodarbībās nevar redzēt ne lieko svaru, ne fiziskus trūkumus vai kustību neveiklību. Tas ļauj justies komfortabli un atraisīti, gūt atslodzi no ikdienas, kā arī ļauj nodarbības laikā vairāk koncentrēties uz vingrojumu izpildi un līdz ar to pozitīvais efekts no nodarbībām ir ievērojami augstāks.

Ūdens aerobiku ieteicams apmeklēt 2 reizes nedēļā, var arī trīs reizes nedēļā, tas palīdzēs iegūt augstāku trenētības pakāpi. Viena nodarbība ilgst apmēram 45 minūtes.

Ja fiziskā sagatavotība ir laba, baseinā var ne tikai vingrot, bet arī, piemēram, nodarboties ar skriešanu vai ātru soļošanu ūdenī (ūdens dziļums – līdz gurniem). skrien.jpg - 17.09 KBŠādi sadedzina apmēram divreiz vairāk kaloriju nekā tādās pašās aktivitātēs uz sauszemes.

Komentāri (26)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Trenerīte Ilze
vairāk: www.aquafitnessworld.com un pievienojies arī nodarbībās!
14.12.2010. plkst. 13:34
Laura
aerobika ūdenī Olimpiskā sporta centra peldbaseinā dažāda sagatvotības līmeņa un vecuma cilvēkiem! http://www.peldet.lv/peldbaseins-pakalpojumi/aerobika-udeni
20.08.2010. plkst. 16:29
Gunta treneriite
www.udensaerobika.lv zidainisu peldinasana vingrosana udeni grutniecitem intensiva udensaerobika svara zaudesanai arstnieciska vingrosana udeni peldetapmaciba berniem un pieaugusajiem
24.05.2010. plkst. 00:16
Treneriite Gunta
www.udenaerobika.lv
24.05.2010. plkst. 00:14
vita
esmu izmeiginajusi visada veida sporta nodarbibas bet udens airobika ir vislabaka.
03.10.2008. plkst. 18:21

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 09. decembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Daudzi futbolisti spēles laikā noskrien 11 km

Pasākumi

Aisha startē ar jaunu dziesmu pustumsā…

Šonedēļ radiostacijās nonāks dziedātājas Aishas jaunais radio singls “Dziesma pustumsā”....