Bieži pieļautās kļūdas vingrojot

Bieži pieļautās kļūdas vingrojot

Ikkatram sporta veidam, atkarībā no tā specifikas, ir savas tipiskās traumas. Volejbolā visbiežāk tiek ievainoti pirksti un pleci, basketbolā – rokas, pleci, elkoņi un kājas, futbolā – īpaši kājas. Vismazāk traumatisks sporta veids ir veselības skrējiens (skriešana), ja vien tas nav sprints, kur reizēm gadās muskuļu vai saišu plīsums. Arī peldēšana ir viens no mazāk traumatiskajiem sporta veidiem.

Arī no traumām vingrojot aerobikas zālē nav pasargāts neviens, taču ir lietas, kurām vajadzētu pievērst uzmanību, lai aiztaupītu sev nepatīkamus brīžus.

Kakla rotācija – var radīt kakla skriemeļu vai saišu traumu, ja kustību izpilda pārāk ātri, sevišķi kustību atpakaļ.

Neefektīvs un potenciāli traumatisks vingrojums ir šķērītes ar taisnām kājām.

Strauja liekšanās pie pirkstu galiem un iešūpošanās – atkal iespējama muguras lejas daļas trauma.

Dziļa pietupšanās var izraisīt ceļa saišu un ceļa kaulu traumas, īpaši iesācējiem. Šis vingrojums var kļūt tiešām bīstams. No dziļiem pietupieniem būtu jāizvairās pat trenētiem un pieredzējušiem vingrotājiem. Ja dibens skar zemi, tas vairs nav pietupiens, bet ceļgalu mocīšana.

Pārāk ātri palēcieni ar taisniem ceļgaliem, palēcieni uz pirkstgaliem var radīt problēmas. Normāli palēcienā ir nedaudz jāsēžas ceļgalos un papēžiem jāsaskaras ar grīdu. Ja šie divi elementārie noteikumi tiek pārkāpti, var rasties potīšu traumas.

Kājas vēzēšana uz sāniem četrrāpus stāvoklī, balstoties uz ceļiem. Atrodoties balstā uz ceļiem un vēzējot vienu kāju sānis, balsta kājai jābūt tieši perpendikulāri grīdai. Visbiežāk pieļautā kļūda ir, ka balsta kāja burtiski zvārojas līdzi citām kustībām. Tiek traumēts ceļgals un muskulatūra.

Augsti kāju vēzieni. Tie ir bīstami muguras lejasdaļai tādēļ, ka kāju vispirms it kā atmuguriski iešūpojam, lai varētu to augstāk uzvēzēt. Patiesībā jebkurās nodarbībās, kam nav sakara ar profesionālu sportu un deju, būtu jāatsakās no mēģinājumiem augstu uzvēzēt kāju. Kājai jāpaceļas tikai tik tālu, lai kustība būtu ērta.

Ļoti iecienīts vingrojums ir pacelšanās un atliekšanās uz taisnām rokām no guļus pozas uz vēdera. Tā var rasties starpskriemeļu kompresija un muguras saišu pārstiepšana. Parasti gurnu daļa ir ieliekta un viss svars balstās uz rokām. Šo vingrojumu labāk izpildīt balstoties uz saliektām rokām, uz elkoņiem.

Komentāri (3)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Iesaku atrast grupu
Nujotajiem.lv
12.07.2013. plkst. 16:28
liepiņa
Brīžiem areobikā nepildu kādu vingrojumu, jo zinu, ka tas ir neatļautais un, ja man vingrojot sāp locītavas, tad arī nepildu. Daudzi kolēģi, kas vingro, domā, ka es slinkoju, bet es vienkārši saudzēju savu veselību. Pati esmu apmeklējusi aerobikas trenera kursus, kur mācījos anatomiju un apguvu aizliegto vingrojumu paleti. Saudzējiet sevi! Neatdariniet citus, nepārspīlējiet ar to, ka es vingrojumu varu izdarīt labāk - augstāk, ātrāk...! Domājiet par sekām.
13.07.2008. plkst. 19:42
Intresanti... neko tādu nezināju.. dažu labu kļūdu arī vingrojot biju pielaidusi..
08.07.2008. plkst. 08:43

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 19. jūlijā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Urīnam un asarām ir tās pašas pamata sastāvdaļas

Pasākumi

Avrila Lavinja Rīgā uzstājas 12 000 skatītājiem!

Koncertaģentūra „FBI” informē: 12 000 klātesošo priekšā 2. jūlijā koncertu sniedza kanādiešu rokmūziķe Avrila Lavinja (Avril Lavigne), kura Rīgā bija ieradusies Eiropas...