Kalanētika

Kalanētika

Kalanētika ir vingrošanas sistēma, kas palīdz saglabāt veselību un profilaktiski novērst muguras sāpju rašanos. Kalanētika ir vingrošanas sistēma veselam, vingram un skaistam ķermenim.

Kalanētikas rašanās
Angļu zinātniece Kallana Pinknei pēc pārciestas mugurkaula traumas autokatastrofā bija zaudējusi spēju kustēties. Pakāpeniski izstrādājot un pilnveidojot vingrojumu kompleksu ar minimālu amplitūdu - daudzkārtēja viena vingrinājuma atkārtošanās, noteikta secība, dažādi vingrinājumi katrai muskuļu grupai -, Kalana Pinknei ne vien pati ir atguvusi spēju kustēties un veselību, bet jau vairāku gadu laikā ir palīdzējusi daudziem cilvēkiem, kuriem ir muguras problēmas. Pati zinātniece popularizē un turpina pilnveidot šo vingrošanas sistēmu, izstrādā jaunas pozas, kas dod maksimālu rezultātu konkrētai muskuļu grupai. Viņa izstrādā mērķa programmas konkrētām ķermeņa problēmu zonām - kājām, vēderam, gurniem.

Kas var nodarboties ar kalanētiku?
Kalanētika ir domāta vienkāršiem cilvēkiem. Lai nodarbotos ar kalanētiku, nav nepieciešamas speciālas dotības vai spējas. Nodarboties ar to var gan sievietes, gan vīrieši bez vecuma ierobežojuma. Šī vingrošanas sistēma domāta tiem, kas savas emocionalitātes vai veselības stāvokļa dēļ nevar vai negrib kustēties ātras mūzikas pavadījumā, izpildīt straujas, lielas amplitūdas kustības - lēkāt, skriet, dejot. Iesaka ar kalanētiku nodarboties tiem cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar muguru, bronhiālās astmas un osteohondrozes slimniekiem, tiem, kas grib samazināt svaru un stabilizēt vielmaiņu, uzlabot stāju un kustību koordināciju. Tiesa, tā kā vingrojumi ir vienveidīgi un prasa gribasspēku un koncentrēšanos, iespējams, ka nepacietīgākajiem un tiem, kas no dabas mīl ātru rīcību, var kļūt garlaicīgi.

Kas nepieciešams, lai nodarbotos ar kalanētiku?
Pirms sākt nodarbības, jāizvēlas izglītots, profesionāli sertificēts un pieredzējis treneris, kuram ir atbilstoša izglītība ne tikai vingrošanā, bet arī medicīnā, jo vingrojumi ir mērķtiecīgi vērsti uz konkrētām muskuļu grupām un iedarbojas uz dziļākiem muskuļu audiem. Vingrojumus izpilda līdz 100 reizēm, poza tiek turēta minūti, pusotru. Svarīgi vingrojumus izpildīt precīzi, pareizi, obligāti uzklausot trenera aizrādījumus. Kalanētikas nodarbībās netiek izmantots papildu aprīkojums. Nodarbībās izmanto melodisku, lēnu, skaistu mūziku. Tērpam vēlams būt pieguļošam.

Kādus rezultātus var sasniegt, nodarbojoties ar kalanētiku?
Kalanētika uzlabo veselību, attīsta gribasspēku, rada prieku un, nodarbojoties regulāri, dod arī pozitīvu efektu - stingrs vēders, slaidas kājas, vingri gurni. Labus rezultātus var sasniegt katrā nodarbībā, strādājot ar pilnu atbildības sajūtu un regulāri apmeklējot nodarbības (vēlams trīs reizes nedēļā), kā arī lietojot veselīgu uzturu. Kalanētika ir droša vingrošanas sistēma. Maigas, izmeklētas kustības ar nelielu amplitūdu nodrošina šīs sistēmas drošību. Daudzas citas vingrošanas metodes dod labus rezultātus, bet nedod tādu drošību. Kalanētika nozīmē maksimālu drošību pret traumatismu apvienojumā ar labu rezultātu.

Kalanētikas vingrojumu intensitāte
Katram vingrojumam ir vairākas izpildīšanas grūtības pakāpes. Pēc intensitātes līmeņiem kalanētiku var iedalīt iesācējiem, vidēji trenētiem un labi sagatavotiem cilvēkiem. Universālā kalanētika - treniņš visam ķermenim, vairākas mērķa programmas konkrētām problēmu zonām. Viens vingrojums ir jāizpilda daudzas reizes, izturot minūti un vairāk nemainīgā pozā. Lai rezultāts būtu labs, viss ir jāizpilda precīzi, tieši tā, kā to norāda treneris, tajā pašā laikā izjūtot savu ķermeni un ieklausoties tajā. Elpošana notiek saskaņoti ar kustībām, kas tiek veiktas, ieņemot kādu noteiktu stāvokli un to fiksējot. Viens un tas pats vingrojums tiek izpildīts mazā amplitūdā (1–10 cm) un līdz pat 100 reizēm, piemēram, 90 grādu leņķī pacelta un izstiepta roka tiek kustināta uz augšu un leju apmēram 5 cm amplitūdā vairākus desmitus reižu. Parasti vingrojumu kompleksā iekļauj arī austrumnieciskus vingrojumus un pareizas elpošanas kompleksu. Lai arī izskatās, ka slodze ir viegla, patiesībā viena stunda kalanētikas vingrojumu ir tikpat efektīva kā vairākas stundas aktīva šeipinga vai aerobikas.

Padomi iesācējiem
• Ieklausieties savā ķermenī un nedariet to, kas izraisa sāpes vai nepatiku;
• Ieteicams vingrot pie spoguļa, jo, sevi redzot, labāk var novērtēt, kas tiek darīts pareizi un vai muskulis tiek fiksēts tā, kā to prasa treneris;
• Elpošanai jābūt mierīgai, tādai, kāda tā ir ikdienā. Neaizturiet elpu, jo ķermenim skābeklis jāsaņem visu laiku;
• Labāk, ja vingrojumus veic klusumā vai mierīgas mūzikas pavadījumā, jo tad nenojūk kustību skaits, temps un ritms;
• Ja sākat nodarboties ar kalanētiku svara nodzīšanas dēļ, jābrīdina, ka sākumā iespējams svara pieaugums, jo trenētie muskuļi sver vairāk nekā tauki.

Komentāri (7)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
aija
vai tas var palīdzēt samazināt muskuļus
22.03.2008. plkst. 22:55
Kalanētika...nosaukums...uzminu nu,kas tur būs.......? bet laikam jau ir labi,kā gan savādāk?
24.09.2007. plkst. 12:11
kur tas viss var noderēt?
22.08.2007. plkst. 20:48
interesanti, neko tādu nebiju dzirdejusi!
22.08.2007. plkst. 16:18
Nu varbūt muguras traumu gadījumos šis viss der .
20.08.2007. plkst. 15:37

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Redze patērē vairāk smadzeņu enerģijas par visām pārējām četrām maņām

Pasākumi

Intara Busuļa solo koncerts „Tāds es esmu...”





Bez uzliktām maskām, bez liekiem PR trikiem, atkal ar jaunu, trakulīgu,
nepārspējamu emociju vilni savus klausītājus pārsteigs Intars Busulis, 15.
jūlijā sniedzot solo koncertu...