Aerobika

Aerobika

Kas ir aerobika?

Mūsdienās aerobika ir ieguvusi dažādas izpausmes un to izmanto visdažādāko sporta veidu pārstāvji, sākot ar peldētājiem un beidzot ar teikvando meistariem. Eksistē steps, aerobika uz slīdkalniņa, hip-hop aerobika, senioru aerobika un citi veidi. Daži tās veidi ietver jogas, deju vai cīņas mākslu elementus, citos izmanto hanteles, nodarbību bumbas vai citus piederumus. Tomēr tiem visiem ir viens mērķis – uzlabot sirds un plaušu darbību un stiprināt muskuļus, lai iegūtu labu fizisko formu.

Kāds ir labums no aerobikas?

Regulāras aerobikas nodarbības stiprina sirdi un plaušas, palīdz uzturēt holesterīna līmeni normas robežās, tonizē muskuļus un sadedzina taukus un kalorijas. Aerobika palīdz stiprināt stāju un kaulu izturību un, apvienojumā ar svaru cilāšanu, tā aizkavē osteoporozes rašanos. Tāpat aerobika ir lielisks stresa noņemšanas un garastāvokļa uzlabošanas veids – vienalga, vai no šī procesa iegūstat labsajūtas endorfīnus vai vienkāršu „kopā svīšanas” prieku, pēc nodarbībām jutīsieties mierīgāk, možāk un laimīgāk.

Kādas ir nodarbības?

Pirmajā acu uzmetienā liekas, ka nodarbība ir kaut kas starp deju un treniņu. Patiesībā vairākums no stundu ilgām nodarbībām sastāv no iesildīšanās, izstaipīšanās, tad seko pakāpeniski aizvien aktīvāks 20 līdz 30 minūšu garš kardiovaskulāro vingrojumu komplekss, izturības treniņš un visbeidzot atsildīšanās. Instruktors pirms nodarbībām var pārbaudīt jūsu ķermeņa pulsu, lai noteiktu optimālo slodzi, kā arī iepazīstinās jūs ar iespējām variēt slodzes intensitāti.

Vai iesācējiem ir viegli uzsākt aerobikas nodarbības?

Nevajag skatīties aerobikas videoklipus, kuros tiek rādīt cilvēki ar lieliskiem ķermeņiem. Parastās aerobikas nodarbības apmeklē dažādu vecumu un formu cilvēki. Sporta kluba direktoram ieteicams pajautāt, lai viņš jums iesaka instruktoru, kas labi strādā tieši ar iesācējiem. Nevajag kaunēties un vingrot pēdējā rindā – reizēm nodarbībās jāizpilda vingrojumi ar apgriezieniem, kā rezultātā uz brīdi nokļūsiet visas grupas priekšā. Ja tomēr izvēlaties vingrot, par pamatu izmantojot video kasetēs ierakstītus aerobikas vingrojumu kompleksus, jūs zaudējat lielisko kopā būšanas sajūtu un atbalstu, ko sniedz tikai aerobikas nodarbības grupās.

Kā atrast vislabāko aerobikas veidu?

Visbiežāk cilvēki izmēģina vairākus veidus, pirms atrod to, kas viņiem der un patīk vislabāk. Daudzi cilvēki pat apmeklē vairāku veidu nodarbības, lai izvairītos no rutīnas. Pirms pierakstieties uz nodarbībām, ir vērts vienu treniņu aplūkot no malas. Vai vingrinājumi ir viegli izpildāmi? Vai instruktors izskatās ieinteresēts savu audzēkņu panākumos un palielina ritmu, ja kādam tas nepieciešams? Kāda ir mūzika nodarbību laikā? Šie ir jautājumi, kas jums jāuzdod sev, vērojot nodarbību no malas, jo, piemēram, ja disko vai reps jums nepatīk, visticamāk, ka nepatiks arī pašas nodarbības. Telpai jābūt ar labu ventilāciju un koka grīdu. Jāparunā arī ar instruktoru – jānoskaidro viņa kvalifikācija un to apliecinoši dokumenti. Pajautājiet, vai instruktors būtu ar mieru vingrojumu programmā iekļaut arī tieši jums nepieciešamus vingrinājumus.

Kas jāvelk mugurā?

Vislabāk derēs elastīgas un ērtas drēbes – triko, getras, šorti un skriešanas krekliņi, kas ļaus viegli kustēties. Var izvēlēties arī t-kreklus vai bokseru šortus, tikai neko masveidīgu. Izvelieties apģērbu no tādiem materiāliem, kas uzsūc sviedrus. Un, ja iespējams, velciet kājās tieši aerobikai domātus apavus, jo skriešanas kurpes ir pārāk cietas. Visbeidzot atcerieties par pudeli ūdens, dvieli un, ja jums ir gari mati, matu gumiju.

Piesardzības pasākumi

Ja līdz nodarbībām esat dzīvojis mazkustīgu dzīvesveidu vai arī jums ir muguras, locītavu vai sirds problēmas, ir ieteicams konsultēties ar ārstu pirms nodarbību uzsākšanas. Lai izvairītos no locītavu problēmu saasināšanās, aerobikas vietā labāk izvēlieties peldēšanu vai ko citu. Slodze nodarbībās jākāpina pakāpeniski un sāpes muskuļos, nogurums vai reibonis liecina par to, ka radusies pārpūle. Ja jūtat, ka iestājusies rutīna, palūdziet instruktoram veikt izmaiņas vingrojumu programmā.

 

Komentāri (8)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
solveigA
JA TAS VARETU BUT EFEKTIVAK
16.04.2008. plkst. 16:43
guna
step aerobika it pati labaka no tas tik tiewam ir redzami rezultati...
29.01.2008. plkst. 14:22
es ar vairāk pie ūdens aerobikas,
30.08.2007. plkst. 10:33
Man labāk piesaista ūdens aerobika:) bet liekas, ka šāda ir efektīgāka!
20.08.2007. plkst. 15:53
man liekas tad jau labāk step aerobiku
20.08.2007. plkst. 15:43

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Lietojot austiņas tikai vienu stundu, paaugstinās baktēriju skaitu jūsu ausī 700 reizes

Pasākumi

Anasteiša atgriežas jaunā ampluā

Pārvarējusi veselības problēmas un mūzikas izdevniecību nomaiņu, dziedātāja Anasteiša (Anastacia) atgriežas ar jaunu izskatu, jaunu skanējumu, jaunlaulāta un ar jaunu albumu “Heavy...