Aerobikas ietekme uz veselību

Aerobikas ietekme uz veselību

Aerobikas nodarbības palīdz pārvarēt fizisko un garīgo slodzi, pēc treniņa uzlabojas intelektuālais un fiziskais potenciāls.

Aerobās slodzes, pie kurām pieder arī aerobika un steps, pirmkārt, ir lielisks sirds un asinsvadu sistēmas treniņš – sirds muskulis kļūst arvien stiprāks un sirds ar katru pukstu pārsūknē vairāk asiņu. Aerobās slodzes pasargā no dažādām sirds kaitēm. Aerobie treniņi nostiprina skeletu, saites, muskuļus, trenē lokanību, spēku un, protams, tie palīdz cīnīties ar lieko svaru. Ja ir problēmas ar lieko svaru, ieteicamas tieši aerobikas nodarbības.

Ne tik strauji!
Pirms treniņu sākšanas vajadzētu vienīgi saprast, ka arī aerobikas zālē nekādi brīnumi nenotiek. Nedomā, ka pēc pāris nodarbībām viss būs kārtībā, būs gan spēks, gan lokanība. Tas ir regulārs darbs, nevis vienreizējs pasākums. Tātad nodarbības vajadzētu apmeklēt regulāri, ja ir svara problēmas – tad treniņiem jāatvēl laiks vismaz 3-4 reizes nedēļā.

Pa dienu vielmaiņas procesi strādā aktīvi, bet pēcpusdienā tie kļūst mierīgāki, un kilokalorijas vairs netiek tik daudz patērētas. Savukārt vakara treniņš palīdz vielmaiņas procesiem arī vakarā strādāt intensīvi.

Jāatceras arī tas, ka 2-3 stundas pirms treniņa nav vēlams ēst. Arī pēc treniņa pāris stundu vajadzētu atturēties no ēšanas, pilnīgi pietiks, ja iedzersi tasi tējas, sulu vai kefīru.

Cilvēka ķermenis ar laiku pierod pie jebkuras treniņu programmas, tāpēc, lai rezultāts būtu efektīvāks, ir jāmaina nodarbību veids vai intensitāte. Vislabāk ir kombinēt 2-3 aerobos treniņus un, teiksim, kalanētiku. Ja apmeklē trenažieru zāli, tad laba būs kombinācija ar aerobiku. Ja ir svara problēmas, tad varētu būt trīs aerobikas un divas nodarbības svaru zālē.

Aerobika arī vīriešiemviriesi.jpg - 59.72 KB
Īpaši vīriešiem var ieteikt stepa aerobikas nodarbības. Tajās izpaliek sievišķīgi dejiskas elements, kas ir parastajā aerobikā, - steps ir vairāk sportiska nodarbība. Regulējot soliņa augstumu, var regulēt arī treniņa slodzi – jo augstāks soliņs, jo lielāka slodze. Ja nodarbības notiek mierīgā ritmā, var izmantot arī hanteles, kas palielina slodzi. Katrs stepa aerobikas treniņš satur ne tikai aerobo slodzi, bet arī spēka vingrojumus, piemēram, roku saliekšanu, iztaisnošanu, vingrojumus ar hantelēm.

Nodarbībās tiek veikti arī lokanības vingrojumi, kas palīdz aizkavēt vecumu, jo, kā zināms, cilvēks, kas netrenējas, ar gadiem kļūst stīvāks. Stepa aerobiku īpaši varētu ieteikt vīriešiem ar lieko svaru, jo šo nodarbību laikā pastiprināti tiek sadedzināts zemādas tauku slānis.

Ja esi nolēmis nodarboties trenažieru zālē, bet ir problēmas ar lieko svaru, ieteicams vismaz sākumā 2-3 mēnešus paralēli nodarboties ar aerobiku, lai veicinātu tauku sadegšanu, un tikai pēc tam ķerties pie sava ķermeņa tālākas izkopšanas.

Mazaktīvākie, mazkustīgākie vīrieši un arī tie, kuriem ir problēmas ar mugurkaulu vai ar elpošanu (plaušu slimības, astma), un kuri nevar izturēt aerobo slodzi, lēkāšanu, skriešanu, var nodarboties ar kalanētiku – tie ir speciāli mierīgi vingrojumi visām muskuļu grupām. Ja ir ļoti lielas svara problēmas un, sevišķi, ja ir jau diezgan daudz gadu, uzreiz sākt ļoti dinamiskus treniņus ir diezgan riskanti. Tāpēc vajadzētu sākt ar mierīgām nodarbībām.

Populārākie aerobikas veidi
STEP 1step.jpg - 26.89 KB
Vidējas intensitātes stepa nodarbība, kurā uzsvars tiek likts uz pamata soļu apgūšanu ar vienkāršu horeogrāfiju. Nodarbībā tiek izmantotas regulējama augstuma stepa platformas. Labs veids aerobikas nodarbību uzsākšanai.

STEP 2
Vidējas intensitātes stepa aerobikas nodarbība ar vienkāršu horeogrāfiju. Piemērota dažādiem sagatavotības līmeņiem. Nodarbībā tiek izmantotas regulējama augstuma stepa platformas. Efektīvs treniņš sēžas un kāju muskulatūrai. Lieliski trenē sirds – asinsvadu sistēmu.

FAT BURNER
Aerobikas nodarbība, kuras laikā tiek uzturēta ilgstoša un vienmērīga fiziskā slodze. Vērsta uz ķermeņa masas samazināšanu, vispārēju organisma stiprināšanu un locītavu elastīguma trenēšanu. Labs veids kā atvadīties no liekiem kilogramiem.

VARIO
Vidējas/zemas intensitātes nodarbība ar vienkāršu horeogrāfiju, kas sastāv no trim daļām:
1)aerobā: sirds – asinsvadu un elpošanas sistēmas treniņš;
2) spēka: muskulatūras tonizēšana;
3) strečings: ķermeņa muskulatūras stiepšana relaksējošas mūzikas pavadībā.

CORE
Vidējas un augstas intensitātes aerobikas nodarbība ar vienkāršu horeogrāfiju. Labs sirds – asinsvadu sistēmas, kā arī efektīvs sēžas un kāju muskulatūras treniņš. Nodarbībā tiek izmantotas core platformas, gumijas, hanteles un smaguma stieņi.

TAE BO tae.jpg - 77.95 KB
Aerobikas nodarbību veids, kurā ir cīņas mākslas, aerobikas un deju stila pamatelementi. Nodarbība ietver vienkāršu horeogrāfiju un ir piemērota vidējas un augstas sagatavotības līmenim.

ABS + Stretch
Nodarbība, kurā tiek pielietoti speciāli vingrinājumi ķermeņa korsetes nostiprināšanai - vēdera preses, muguras, sānu muskulatūrai. Stretch – ķermeņa muskulatūras stiepšana un relaksēšana. Šī nodarbība palīdzēs Jums izveidot skaistu ķermeni, uzlabot tā formu un muskulatūras reljefu, kā arī nostiprinās ķermeņa korseti, kas palīdz izvairīties no mugurkaula problēmām.
Piemērota ikvienai skaista auguma kārotājai.

KALANĒTIKA
Tieši šajā nodarbībā un pēc tās Tu baudīsi sava ķermeņa izstarotu pateicību, spēku, harmoniju un laimi!

PILATESpilates.jpg - 44.94 KB
Iekšēja harmonija, enerģija un miers, kā arī lieliska fiziskā forma un veselība ir tieši tas, ko tu gūsi no pilates vingrojumu sistēmas.

TOTAL BODY WORKOUT

Vispārējs kardio un spēka treniņš, kura pamatā ir speciāli spēka vingrojumu kompleksi ķermeņa reljefa veidošnai. Izmanto hanteles, nūjas, stepa solus, gumijas. Ja vēlies attīstīt spēku, sadedzināt liekās kalorijas un iegūt skaistu ķermeņa reljefu, tad šī nodarbība ir piemērota tieši Tev!

Komentāri (5)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
SF
http://www.adidas-shoes.in.net/, http://www.nike-roshe-run.de/, http://www.oakleys.mex.com/, http://www.cheapnhljerseys.us.com/, http://www.hermesoutlet.shop/, http://www.philipp-pleins.com/, http://www.tory-burch.us.org/, http://www.thenorth-face.com.co/, http://rockets.nba-jersey.com/, http://www.coachfactory.cc/, http://www.oakleys-sunglasses.com.co/, http://www.cheap-watches.in.net/, http://www.nikeair-max.es/, http://warriors.nba-jersey.com/, http://clippers.nba-jersey.com/, http://colts.nfljersey.us.com/, http://www.juicycoutureoutlet.net.co/, http://www.rolex-watchoutlet.com/, http://www.timberlandspaschere.fr/, http://www.oakleys.org.es/, http://saints.nfljersey.us.com/, http://www.coach-factoryoutlet.net.co/, http://www.toms--outlet.com.co/, http://www.beatsbydrdrephone.com/, http://knicks.nba-jersey.com/, http://www.nikerosherun.us/, http://www.timberland-boots.com.co/, http://www.polo-ralphlaurens.us.com/, http://falcons.nfljersey.us.com/, http://www.p90xs-workout.com/, http://www.polos-ralphlauren.com.co/, http://www.barbours.us.com/, http://www.pandorajewellery.com.au/, http://www.air-huaracheshoes.co.uk/, http://www.babyliss-pros.com/, http://www.burberryonlineshop.de/, http://www.nike-mercurial.com/, http://www.giuseppes-zanotti.com/, http://www.vibram-fivefingers.in.net/, http://www.toryburchsale.com.co/, http://www.bottega-venetasoutlet.com/, http://magic.nba-jersey.com/, http://www.vansschuhe.com.de/, http://www.cheapshoes.net.co/, http://www.swarovski-crystals.us.com/, http://www.michaelkorsoutletonline.net.co/, http://www.asicsoutlet.us.org/, http://www.ray-bansoutlet.com.co/, http://packers.nfljersey.us.com/, http://www.nikefreeshoes-inc.co.uk/, http://www.rayban-sunglasses.co/, http://www.cheapoakleyss.com/, http://patriots.nfljersey.us.com/, http://www.swarovski-online-shop.de/, http://www.new-balancecanada.ca/, http://www.nikeshoes.org.es/, http://www.the-northfaces.us.com/, http://www.burberryoutlet-sale.com.co/, http://www.new-balanceoutlet
18.05.2017. plkst. 10:18
Māja
Manuprāt, aerobika ir viens no labākajiem veidiem kā relaksēties un uzturēt sevi formā. Gudrai tizlāk ir noriet sportu un sēdēt dīvānā un izsmiet tos, kuri sevi ciena! Tā kā tavs komentārs ir pilnīgs absurds, bet nu tev droši vien pirksti ir spēcīgi spaidot televīzora pulti.
13.01.2015. plkst. 16:04
Diāna
Tu Gūdrais, aiztaisi muti savu ,jo viss tas ir idiali tikai nē priekš muļtiem tādiem ,kā tu.
03.06.2008. plkst. 21:25
Gudrais
šitā visa padarīšana ir tizla un aizņem mūsu dārgo dzīves laiku.
22.01.2008. plkst. 15:27
Vairāk parasti spiežu uz VARIO , bet ar tikai ar mēru ,
19.12.2007. plkst. 14:38

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 09. decembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Zilai krāsai ir nomierinošs efekts, jo tā liek smadzenēm izdalīt nomierinošos hormonus

Pasākumi

Iznācis Queen + Paul Rodgers albums

Pagājušajā nedēļā ne tikai Rīgā aizvadīts Queen + Paul Rodgers koncerts, bet veikalos nonācis arī grupas jaunais albums The Cosmos Rocks. Tas ir šīs mūziķu formācijas pirmais studijas...