Kādi ir ieguvumi no skriešanas

Kādi ir ieguvumi no skriešanas

Iesācējiem skriešana nostiprina kāju, gurnu un vēdera muskulatūru. Un tāpat kā aerobie vingrinājumi, uzlabo sirds un asinsvadu darbību, nodarbinot sirds muskulatūru un uzlabojot skābekļa piegādi muskuļiem. Turklāt skriešana samazina sirdslēkmes risku, uzlabo Jūsu izturību, samazina stresu un ātri sadedzina kalorijas. Atkarībā no tādiem faktoriem kā Jūsu svars, skriešanas temps un tas, cik kalnains ir Jūsu izvēlētais skriešanas maršruts, stundas laikā Jūs varat sadedzināt no 500 līdz pat 1000 kalorijām.

Kā sākt?


Izvēlieties maršrutu, ko varat izmantot jebkurā gadalaikā (dienām kļūstot īsākām, Jūs vēlēsieties, lai tas ir labi apgaismots) un tādu, kam ir gluds un relatīvi mīksts segums, piemēram, asfalts vai zeme. Dažādība piešķir dzīvei asumu, tieši tāpat ir ar vingrojumiem. Bet, ja esat iesācējs, Jums pietiks ar vietējās skolas skrejceliņu vismaz līdz brīdim, kad zināsiet savas fiziskās izturības robežu.

Komfortam un drošībai ļoti svarīga ir pareizu apavu izvēle; vaļīgi apavi var izraisīt tulznu un noberzumu rašanos, pat ceļu un muguras traumas. Pareizi izgatavotiem skriešanas apaviem ir polsterēta un elastīga iekšējā zolīte, gaisu caurlaidīgs ārējais materiāls un labs ārējās zoles rievojums. Pēdai jābūt labi atbalstītai (ja Jums ir izliekta pēdas forma, Jums būs nepieciešami ieliktņi). Jautājiet palīdzību pārdevējam, kas ir zinošs skriešanas apavu izvēlē un ik pēc 400 līdz 500 jūdzēm iegādājieties jaunus apavus.


Cik bieži un cik daudz man vajadzētu skriet?


Trīs reizes nedēļā ir pietiekami. Iesākumā – lēnā tempā skrieniet pa gludu celiņu aptuveni 15 minūtes. Elpojiet dziļi, taču tā, lai varētu bez problēmām sarunāties. Kaut arī, ja tas liek ik pa brīdim samazināt tempu un soļot. Dodiet sev 6 – 8 nedēļas, lai spētu palielināt slodzi līdz 30 minūšu skrējieniem un atpūtieties vismaz katru otro dienu.

Saskaņā ar ASV Skriešanas un Fitnesa Asociācijas noteikto, nevajadzētu palielināt skriešanas attālumu vairāk par 10% nedēļā. Koncentrējieties uz vienmērīgu, lēnu skriešanu un neuztraucieties par ātrumu. Kad jutīsieties pietiekoši komfortabli, vēlēsieties skriet katru dienu, taču atvēliet vismaz divas dienas nedēļā atpūtai (pretējā gadījumā tas var novest pie apakšstilbu sastiepumiem vai pārlieka sasprindzinājuma). Atcerieties, ka pilnīgi pietiekami ir skriet trīs reizes nedēļā, lai uzturētu labu veselību, īpaši, ja apvienojiet ar citiem vingrinājumiem (svara treniņi ir lielisks papildinājums). Tāpat varat eksperimentēt ar skriešanu pa kalnainu maršrutu vai variēt starp īsiem maršrutiem skriešanas ātruma palielināšanai un garākiem maršrutiem izturības uzlabošanai.


Kas ir laba skriešanas tehnika?


No sākuma iesildieties raiti soļojot vai lēni skrienot. Nolaidiet plecos, lai tos atpūtinātu un viegli vēzējiet rokas gar sāniem. Pēdai no sākuma vajadzētu atbalstīt celi un liekties uz priekšu, atrauties no zemes, balstoties uz pirkstgaliem. (Ja nolemjat periodiski mainīt skriešanas tempu, pamēģiniet skriet īsas distances uz pirkstgaliem aptuveni 15 līdz 30 sekundes). Pēc skriešanas atpūtieties dažas minūtes soļojot, pēc tam veiciet potīšu, ikru un augšstilbu stiepšanās vingrojumus.


Brīdinājumi


Ja Jūsu izvēlētais maršruts ved gar ielu, skrieniet virzienā pret satiksmes plūsmu. Krustojumā, pirms šķērsojiet ielu, nodibiniet ar vadītāju acu kontaktu, lai pārliecinātos, ka viņš Jūs redz. Lielākā daļa skriešanas organizāciju atrunā no skriešanas naktī. Taču, ja tā ir Jūsu vienīgā iespēja, velciet gaišas krāsas apģērbu un iegādājieties atstarojošu vesti un roku apsējus; neliels atstarotājs arī padara Jūs redzamākus autobraucējiem. Drošībai, neskrieniet vienatnē un mainiet skriešanas maršrutus.

Skriešana ļoti noslogo kaulus un locītavas – uz katra soļa palielinot Jūsu svaru trīs vai pat četras reizes – tāpēc, ja Jums ir bijušas muguras, locītavu vai ortopēdiskas problēmas, pirms sāciet skriet, konsultējieties ar ārstu.

Komentāri (18)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
ieva
labak soļot nekā skriet vai ari peldet vai braukt ar riteni
22.04.2014. plkst. 17:41
ieva
man teica ka skrišana nav laba. Tā tieši uzdzen apetiti
22.04.2014. plkst. 17:40
Arita
Es ar nilēmu, ka tiklīdz tikšu vaļ'no iesnām, sākšu skriet un visi augšā minētie padomi man noderēja, savādāk būtu pārforsējusi.Skriešanai man stadionu nevajaga, tas ir garlaicīgi, skriešu Imantā pa Kurzemes prospektu gar mežiņu.
13.04.2010. plkst. 17:59
ešelon
es gan skrienu pa mežu vai pļavu :D
25.06.2008. plkst. 00:15
FFF
Jā !!!!!!!!!!!!
12.05.2008. plkst. 16:43

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Cigaretēs ir vismaz 40 zināmas kancerogēnas vielas

Pasākumi

Dženeta Džeksone izdod savu desmito albumu

Klajā nācis amerikāņu dziedātājas Dženetas Džeksones (Janet Jackson) desmitais studijas albums “Discipline”, kas sevī apvieno hipnotiskus deju klubu grāvējus un intīmas ritmblūza balādes....