Kas ir kardio kikbokss

Kas ir kardio kikbokss

Kas ir kardio kikbokss?


Šis pēdējais modes kliedziens fitnesā aizņemas kustības no Taizemes kikboksa, lai liktu Jums pasvīst.

Parasta stundu gara nodarbība notiek fitnesa centra aerobikas studijā. Visiem stāvot pretī spogulim, skolotājs parāda grupai specifiskus sitienus un spērienus deju mūzikas pavadībā. Kustības ir pārstrādātas ātri izpildāmās kombinācijās (piemēram, grūdiens, dunka, huks, aperkots, spēriens).

Daži skolotāji savieno dažas minūtes lekšanas ar lecamauklas lekšanu (bieži kā uzsildīšanos) ar vidusskolas treniņus atgādinošus uzdevumiem (marionete un sāniskas skriešanas soļi).

Kas tajā ir labs?


Arī jūsu sirds un asinsvadu sistēmas stāvoklis uzlabosies, taču tas, cik lielā apjomā, ir atkarīgs no treniņiem. Daži skolotāji piedāvā tīri aerobiskus treniņus – Jums jāšūpojas, jāmāj, iestarpinot dunkas un sitienus lēcienu starpā, tādejādi noturot Jūsu sidrs darbības tempus paaugstinātā līmenī gandrīz visa treniņa garumā. Citi skolotāji var nelikt Jums tik daudz kustēties, vairāk koncentrējoties uz pienācīgas formas. Tā vai šā, labas nodarbības liks Jums pasvīst, un uzpildīs Jūs ar enerģiju.

Daudzi uzskata, ka kikbokss ir lielisks veids, kā atbrīvoties no stresa. Lai cik arī civilizēti mēs būtu, nesizdami viens otru (kas, protams, ir labi), mēs tomēr esam dzīvnieki ar dzīvniekiem piemītošu agresivitāti. 10 vai 20 sitieni ar kāju nabaga fantoma torsā liks Jums justies mierīgam un laimīgam.


Taču šādas nodarbības der ne visiem. Ja jums patīk tās nodarbības, kuras Jūs apmeklējat pašlaik, nav vajadzības tās mainīt. Labākās ir tās nodarbības, kas Jums liek justies ērti. Ja Jūs bieži gūstat traumas, vai Jums ir stīva mugura vai savilkta paceles cīpsla, kikbokss var vairāk kaitēt, nekā nest labumu.


Kā lai es atrodu labu vietu, kur trenēties?


Nesteidzoties izpētiet nodarbības sporta klubos ar labu reputāciju, Jauniešu Kristīgajā Asociācijā vai sporta studijās Jūsu apkārtnē. Jums ir vajadzīgs skolotājs, kurš iedvesmos Jūs strādāt, taču neiebaidīs Jūs.

Ievērojiet ne tikai skolotāja pamat attieksmi, bet arī to, kā viņš vada iesildīšanos, paskaidro kustības, un vai viņš nobeidz nodarbību ar izstiepšanos un atsildīšanos. Labs treneris norāda uz kļūdām, ja kādas kustības tiek izpildītas nepareizi un uzmundrina grupu, atgādinot, ka jābūt koncentrētam un jāturpina tādā garā, kā arī neliek jauniņiem strādāt tikpat daudz kā pieredzējušiem nodarbību apmeklētājiem. Viņš arī cenšas padarīt treniņu jautru; galu galā, Jūs taču netrenējaties ringam.


Mēs neiesakām mācīties no video. Taču, ja Jūs dzīvojat vietā, kur kikbokss vēl nav izplatīts, bet Jūs noteikti gribat izmēģināt šādu sporta veidu, kārtīgi izpētiet visu informāciju: izlasiet atsauksmes par dažādām video nodarbībām fitnesa žurnālos vai interneta grāmatnīcu mājas lapās, un parunājiet ar tiem, kas izmantoja šādus videoierakstus. Amerikāņu Nodarbību Padomei ir mājas lapa, ko sauc Izsitaties Fitnesā (Kick Your Way to Fitness), ko būtu vēlams apmeklēt pirms Jūs iekraujat savam iedomātajam pretiniekam.

Kas mani sagaida pirmajā treniņā?


Esiet gatavi justies neveikli un atpalikt – un neniknoties uz sevi tādēļ. Pat ja Jūs esat skrējējs labā fiziskā formā vai esat gadiem ilgi nodarbojušies ar stepa aerobiku, šīs kustības Jūsu ķermenim ir pilnīgi jaunas. Jūsu muskuļiem ir vajadzīgs laiks, lai „iegaumētu” tās, un Jūsu reakcija uz trenera saucieniem („grūdiens”, „aperkots”, „spēriens”) būs nedaudz palēna. Jau otrajā vai trešajā nodarbībā Jūsu lempīgums sāks pagaist.

Pirmais, ko Jūs iemācīsities, būs stāja – tāds stāvēšanas veids, kas Jums nodrošina maksimālu līdzsvaru un padara Jūsu kustības stiprākas. Jūsu pēdām jābūt plecu platumā zem neliela leņķa, vienai kājai esot aiz otras. Jūsu dūrēm – pie deniņiem, tādējādi sargājot seju. Šī ir pozīcija, kurā Jūs atgriezīsieties pēc katra sitiena.


Dažādi instruktori dažādi izpilda stājas nianses, taču tie pamati, kurus Jūs apgūsiet pie viena skolotāja, noteikti palīdzēs Jums, ja Jūs mainīsiet treneri. Mācītie sitieni parasti ir grūdiens, kross un aperkots; spērieni – spēriens atvēzējoties vai sāna spēriens.


Ko lai es velku mugurā?


Derēs kokvilnas sporta krekls, T-krekls un šorti, aerobikas vai deju tērps – tas, kas liek jums justies ērti un komfortabli. Kājām derēs labi sporta apavi, kas nav pārāk ilgi valkāti. Apavi skriešanai nav tik labi, jo tie nav piemēroti kustībām sāņus.


Vai tas ir droši?


Patiesībā, Jūs varat nodarīt sev pāri. Ja Jūs nebūsiet uzmanīgi, treniņš var beigties ar izmežģītu elkoni, sastieptu potīti, pastieptu paceles cīpslu, vai arī ar vienu no tām traumām, kas parasti tiek iegūtas aerobikas nodarbībās kā, piemēram, izmežģītu potīti. Tāpēc cenšaties pasargāt savu ķermeni (domājiet par to, vai Jūs spējat to izdarīt): Jūsu pirmo nodarbību laikā atcerieties, ka Jūsu mērķis ir droši apgūt tehniku, nevis novājēt par 5 kilogramiem vai padarīt slaidākus savus gurnus. (Par to Jūs varēsiet domāt vēlāk.)

Ja Jums ir laiks, atbrauciet pāris minūtes ātrāk un iesildieties, paminot velo trenažiera pedāļus vai paskraidot pāris minūtes. Tad kārtīgi izstiepiet kājas (it īpaši augšstilbus) un plecus; izstiepiet arī muguru, izstiepjot rokas virs galvas vai izpiliet „lejupejošo suni”, jogas pozu, ja Jūs zināt, kā.


Nodarbībās uzmaniet, lai Jūs pārtrauktu katru kustību pirms locītava ir pilnīgi izstiepta. Nekampiet elkoņus; elkoņu ievainojums nedos Jums mieru vēl ilgi. Tātad, sitiet zemu un kontrolējiet savas kustības. Aizmirstiet par cilvēku, kas stāv jums blakus; ja viņš grib sist kaut kur griestos, tās ir viņa darīšanas. Respektējiet sava ķermeņa spēju robežu. Protams, Jūs varat šo robežu nobīdīt – bet tas prasīs laiku, nodošanos un reālistisku attieksmi.


Vai kardio kikboksa treniņi iemācīs mani aizstāvēties?


Tā, kā Jums tas tiks pasniegts vietējā sporta klubā – nē. Vairākumā nodarbību Jūs sitīsiet gaisam (nenonākot kontaktā ar boksa maisu). Tāds „cīņas” veids nesagatavos Jūs psiholoģiskai cīņai ar uzbrucēju. Pat ja Jūs nodarbībās belziet boksa maisam un Jūsu skolotājs rīko sparringus, Jūs neiemācīs saukt pēc palīdzības vai samazināt uzbrukuma risku. Ja Jūs vēlaties iemācīties aizstāvēties, apmeklējiet cīņas nodarbības.


Kā lai es iegūstu no nodarbībām visu, ko tas spēj man dot?


Kā tas ir visās nodarbībās, ja Jūs vēlaties uzlabot Jūsu sirds un asinsvadu sistēmas stāvokli vai atstāt zālē kādu kilogramu, Jums būtu jātrenējas regulāri. Divas vai trīs reizes nedēļā ir droši vien minimālais nodarbību skaits; starp šiem treniņiem Jūs varat pastaigāties vai ķerties pie jogas, lai uzlabotu savu lokanību vai vienkārši atpūsties kādu dieniņu. Dariet visu, kas liktu Jums atgriezties pie kikboksa ar jaunu sparu. Tad Jūs varēsiet pamatīgi un ar patiesu baudu iespert savam ļaunajam skolotājam, kas mocīja Jūs ceturtajā klasē vai autovadītājam, kas atteicās piedāvāt Jums vienīgo vietu uz bezmaksas autostāvvietas.

Kaut arī var rasties iespaids, ka katra jauna tendence fitnesā tiek saukta par „visa ķermeņa treniņu”, šīs nodarbības ir tiešām tuvas šim izteicienam. Ja Jūs izpildīsiet sitienus precīzi un pietiekami stipri, Jūs pastiprināsiet ķermeņa augšdaļas muskuļus un galu galā Jūsu muskuļi izskatīsies labāk. Spērieni pastiprinās Jūsu kājas, it īpaši paceles cīpslu (muskuli, kas atrodas Jūsu augšstilba mugurpusē). Un ceļa kustība (sitiens, kura laikā Jūs izgrūžat saliektu celi augšā) nostiprinās Jūsu vēdera muskuļus; patiesībā, visas kustības, ja tās izpilda pareizi, padara Jūsu torsu par solīdu bāzi, kas atvieglo Jūsu ikdienas uzdevumus – kad Jums jānes smagas kastes uz bēniņiem vai stumjot logu, kas vienmēr tik grūti veras vaļā.

Komentāri (9)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Aira
a es jau trešo gadu trennējos tieši kikboksā un man ar patīk un padodas
05.10.2012. plkst. 10:06
aira
es jau ganrīz gadu trennējos kikboksā man patīk ,
05.02.2011. plkst. 14:28
Viola
Es jau mēnesi nodarbojos ar kardio kikboksu un tas man ļoti patīk.
10.12.2009. plkst. 11:11
kika
Patiik
17.08.2009. plkst. 12:43
wow, un ar to nodarbojas sievietes? :D bet forši!
25.08.2007. plkst. 21:12

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Par spīti stereotipiem, saldais ēdiens maltītes sākumā nemaz nav tik kaitīgs. Kā uzskata daži dietologi, torte vai kūka var nospēlēt savdabīgu antiaperitīva lomu, nomierinot „vilka apetīti”. Viss ir atkarīgs no tā, cik izsalcis esat un cik sen esat pēdējo reizi ēdis. Ja ir izlaista kāda ēdienreize, uzsāciet maltīti ar dažiem šokolādes gabaliņiem, pāris konfektēm, tortes gabaliņa, dažām karotēm ievārījuma vai saldējuma. Tas paātrinās glikozes piesātināšanos asinīs, samazinās bada sajūtu un pasargās no pārēšanās

Pasākumi

Laika rezervuārs. Nele Zirnīte. Personālizstāde

Latvijas Nacionālā mākslas muzeja Baltajā zālē (K.Valdemāra ielā 10a, Rīgā) no 2009.gada 11.jūlija līdz 16.augustam būs skatāma mākslinieces Neles Zirnītes personālizstāde Laika rezervuārs....