Dodamies pastaigā!

Dodamies pastaigā!

Staigāšana ir viena no cilvēka dabiskākajām nodarbēm, tikpat neatņemama ikdienas sastāvdaļā kā elpošana, ēšana vai gulēšana. Spert soli pēc soļa – to jau mēs darām kopš agras bērnības. Cilvēka ķermenis ir radīts tam, lai katru dienu kustētos, tādēļ, lai uzturētu sevi pie labas veselības un lieliskas pašsajūtas, ir nepieciešams staigāt.

Pastaigas ir fiziskās aktivitātes veids, ko varat veikt kopā ar ģimenes locekļiem, draugiem vai kaimiņiem, turklāt tas neko nemaksā un var kļūt par ikviena cilvēka dzīvesstila sastāvdaļu.

Staigājot kustas rokas, kājas un torss. Staigājot tiek izmantoti simtiem kalorijas dedzinošu muskuļu. Katru dienu staigājot ātrā tempā, mēs ne tikai dedzinām kalorijas, bet arī palielinām enzīmu un vielmaiņas aktivitāti, kuras rezultātā var palielināties kaloriju patēriņš uz laiku līdz 12 stundām pēc nieka trīs kilometru nostaigāšanas. Piemēram, 1 jūdzi (1,6km) garas pastaigas laikā tiek patērētas vismaz 100Kkal enerģijas un aktīvi pastaigājoties 2 jūdzes (3,2km) dienā, trīs reizes nedēļā var palīdzēt zaudēt 0,5kg svara ik nedēļas.

Paātrināta vielmaiņa nozīmē ne tikai kaloriju sadedzināšanu, bet to, ka tavs organisms labāk uzsūks no uztura barības vielas. Palielināsies vēlme dzert vairāk ūdens, kas palīdz organisma sistēmām izvadīt kaitīgās vielas un uzlabo gremošanu. Tādēļ dodoties garākā pastaigā, neaizmirstiet ņemt līdzi pudeli kāda atspridzinoša dzēriena, vislabāk jau minerālūdeni.udens.jpg - 51.92 KB

Staigājot notiek ritmiska muskuļu savilkšanās un atslābšana, kā arī ritmiskas spiediena maiņas organisma dobumos. Tas uzlabo asinsriti, limfas cirkulāciju un pat locītavu šķidruma cirkulāciju. Tā kā imūnvielas cirkulē pa organismu ar asinīm un limfu, cirkulācijas uzlabošana staigājot var uzlabot imūnsistēmas darbību, vielmaiņu un veselību kopumā.

Staigājot, pateicoties skeleta ritmiskai kustībai un muskuļu kontrakcijām, rodas spiediena izmaiņas organisma dobumos. Galvenais elpošanas muskulis ir diafragma un tā saraujas ritmiski kopā ar vēdera muskulatūru, lai atvieglotu elpošanu un stabilizētu organismu. Diafragmas saraušanās rezultāts ir iekšējo orgānu masāža. Pastiprinātā elpošana staigājot palīdz saglabāt iekšējos orgānus kustīgus un veselīgus.

Kopumā var teikt, ka staigāšana:
• Samazina koronāro sirds saslimšanu un infarkta risku;
• Pazemina asinsspiedienu;
• Samazina „sliktā” holesterīna līmeni;
• Uzlabo garīgo pašsajūtu;
• Aizkavē kaulu blīvuma samazināšanos, tādejādi palīdzot novērst osteoporozes risku;
• Samazina resnās zarnas vēža risku;
• Samazina 2.tipa cukura diabēta risku;
• Palīdz kontrolēt ķermeņa svaru;
• Palīdz osteoartrīta gadījumā;
• Palīdz uzlabot lokanību un koordināciju, tādejādi samazinot kritienu risku.

Starp citu, „staigātājiem” ir retāka kritienu un traumu iespējamība: kauli ir stiprāki; viņiem ir labāks locītavu kustīgums un muskuļi ir elastīgāki.

Pētījumi ir pierādījuši, ka pastaigas paaugstina pašcieņu, atvieglo depresijas un nemiera simptomus, uzlabo garastāvokli un miega kvalitāti.

Pēc slimošanas perioda pastaigas var veicināt atveseļošanās un fiziskās stabilitātes atgūšanu, tomēr tās jāsāk lēnām, pakāpeniski palielinot intensitāti un biežumu.

Kopējās veselības stāvokļa uzlabošanai un uzturēšanai eksperti iesaka aktīvas 30 minūšu garas pastaigas, un vēlams ik dienas, tomēr katram cilvēkam individuāli jāizvēlas pastaigu biežums un intensitāte atkarībā no vecuma un fiziskās sagatavotības līmeņa, un galvenais ir nepārspīlēt un darīt to pēc individuālām iespējām. Vislabākās ir gana aktīvas pastaigas, bet bez pārpūlēšanās.rudeni.jpg - 70.81 KB

Laiks sākt staigāt!
Tagad, kad jūs esat uzzinājis, cik laba un noderīga ir staigāšana, jāķeras vērsim pie ragiem. Nebrauciet ar mašīnu tur, kur varat aiziet ar kājām! Lifta vietā izmantojiet kāpnes.

Pastaigas gar jūru vai pa mežu taču ir viena varen jauka un romantiska nodarbošanās, vai ne? Turklāt, pludmales prieki: peldēšanās, sauļošanās jau garām un mēs nemaz nezinām ko īsti iesākt „drūmajos” rudens vakaros. Ko tad vēl gaidām?

Sporta apavus kājās, kādu siltāku jaciņu mugurā un dodamies pretim rudenim!

Komentāri (13)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
aina
vai kādam ir zināms staigātāju klubs?Cilvēki, kas kopā dodās staigāšanā-soļošanā gar jūras krastu?
05.05.2010. plkst. 20:12
forsha
katru dienu noeju 6 km un jutos lieliski!!!!!
26.03.2009. plkst. 15:38
Cienu brivaja laika izbraukumus ar riteni.
28.04.2008. plkst. 14:57
Ļoti patīk doties pastaigās ar savu ģimenīti!It īpaši vakaros..
03.10.2007. plkst. 13:00
elpoju svaigu gaisu gan pastaigājoties , gan arī paskrienot ,
03.10.2007. plkst. 09:36

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 23. novembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Visefektīvākais līdzeklis, lai pamostos, ir nevis kofeīns, bet āboli

Pasākumi

Viļņas mākslas aina pēc 2000

Seminārs paredzēts vizuālās mākslas, mākslas vēstures un kultūras vēstures skolotājiem, kuri vēlas uzlabot savas prasmes mācību darbam muzejā.
Šis seminārs dos Jums...