25 iemesli, kāpēc vairāk jākustas

25 iemesli, kāpēc vairāk jākustas

1.Tu dzīvosi ilgāk. Vairums sieviešu ir daudz labākā fiziskā formā nekā vīrieši, - galvenokārt to nosaka sievietes izvēlētais dzīvesveids. Tomēr būt sievietei arī nav viegli, - tev ir perspektīva no 35 līdz 45 gadu vecumam pieņemties svarā gandrīz par 5 kg un pēc menopauzes iestāšanās katru gadu zaudēt 1% kaulaudu. Amerikas mediķu asociācijas žurnāla Jama publicētie dati apliecina, ka atliek tikai vienu gadu trīs reizes nedēļā veikt fiziskās aktivitātes (aerobos un spēka vingrinājumus) – un ķermeņa bioloģiskais vecums samazināsies par 10 – 15 gadiem;
2. Fiziskai aktivitātei ir ilglaicīga ietekme. Zinātnieku vērtējumā katra stunda, ko pavadi fiziskās nodarbēs, par divām stundām pagarina tava mūža ilgumu. Turklāt fiziskā slodze stimulē jaunu galvas smadzeņu šūnu veidošanos un pazemina risku saslimt ar Alcheimera slimību;
3.Tu būsi apmierinātāka ar dzīvi. Depresijas un nomāktības gadījumos labākās zāles ir fiziskās aktivitātes. Slodze paātrina sirdsdarbību, un tā rezultātā pieaug serotonīna līmenis galvas smadzenēs. Būtībā serotonīna līmeņa paaugstināšana ir arī antidepresantu darbības pamatā;
staja.jpg - 5.98 KB4.Tev veidosies laba stāja. Zvilnēt vai sēdēt ar sakumpušu muguru ir ērti, tomēr, stāvot kājās, tiek iztērēts divas reizes vairāk kaloriju nekā sēžot. Turklāt tad, ja stāvi taisni, nolaidusi plecus uz leju un ievelc vēderu, tu izskaties arī garāka, slaidāka, bez tam tas trenē muskuļus;
5.Tev būs zemāks asinsspiediens. Asinsspiediens ir spēks, ar kādu asinis spiež uz artēriju sienām. Ja tavs asinsspiediens ir pārāk augsts, tas var tevi nogalināt, turklāt pārmērīgi augsts asinsspiediens ir galvenais cēlonis, kādēļ rodas trieka un sirdslēkmes;
6.Tev būs zemāks holesterīna līmenis. Fiziska slodze ievērojami samazina kaitīgā holesterīna daudzumu organismā. Tas, protams, ir ļoti svarīgi, jo šīs taukvielas izgulsnējumi uz artēriju sienām palielina sirdslēkmju risku;
7.Tev būs stiprāki kauli
. Lai nostiprinātu kaulus, pilnīgi pietiek vismaz trīs reizes nedēļā 20 minūtes veltīt aerobiem un spēka vingrinājumiem, proti, skriešanai, staigāšanai un smaguma cilāšanai;
svars.jpg - 7.21 KB8.Tu tomēr nepieņemsies svarā. Pēc 30 gadu vecuma sāk samazināties muskuļu masa un pieaug tauku daudzums. Kamēr esi jauna, tu vēl vari laiskoties un nekas slikts tev nenotiks, bet jau pēc 30 gadiem tas ir citādi. Taču, ja tu pastāvīgi vingrosi, tev izdosies muskuļus saglabāt ilgāk;
9.Tev uzlabosies sejas krāsa. Laba asinsrite ir dabiskais skaistumkopšanas līdzeklis tavai ādai. Ja vēlies būt starojoša visas dienas garumā, vingro 3 – 5 reizes nedēļā;
10.Tu arvien izskatīsies seksīga. Regulāra fiziskā aktivitāte aizkavēs organisma dabisko novecošanos un saglabās vingru un lokanu ķermeni. Tas nozīmē, ka 70 gados tu nebūsi sakumpusi večiņa invalīdu ratiņos;
11.Tu vienmēr izturēsies ar pašcieņu. Vingrums un spēks ļaus tev pozitīvi uztvert savu ķermeni un prātu jebkurā situācijā, - tev vienmēr būs veselīga pašapziņa;
galvassape.jpg - 17.63 KB12.Tev nenāksies ciest no PMS. Fiziska slodze, atbrīvojot labsajūtas hormonus, novērš PMS izpausmes. Tā remdē arī PMS pavadošos simptomus – vēdera uzpūšanos un galvassāpes un samazina pirmsmenstuācijas sāpes;
13.Tu būsi auglīgāka. Turklāt tev būs vieglākas dzemdības, piedzims veselīgs bērns un tev būs labākas izredzes ieņemt bērnu, kad vien to vēlēsies;
14. Samazināsies risks saslimt ar krūts vēzi. Regulāri vingrojot, tu samazināsi saslimšanas risku gandrīz par 60%;
15.Tev būs vairāk enerģijas. Fiziskās aktivitātes palielina elpošanas tilpumu, tādējādi tu ieelpo vairāk skābekļa, kas uzlabo asinsriti un paaugstina enerģijas līmeni;
gul.jpg - 12.52 KB16.Tu gulēsi labāk. Parasta pusstundu ilga pastaiga dienā palīdzēs atslābināties un labāk iemigt, jo fiziskā slodze iztērē organismā uzkrājušos adrenalīnu. Regulāra fiziskā slodze novērš bezmiegu un mazina krākšanu;
17.Tu tik bieži nesalsi. Regulāri vingrojot, tu aktivizēsi savu „iekšējo krāsniņu” un tev nevajadzēs visu ziemu drebināties un tīstīties. Fiziski aktīvi cilvēki daudz aktīvāk izmanto savu organisma ražoto siltumu nekā tie, kas neko nedara;
18.Tev būs zemāks stresa līmenis. Fiziskā slodze palīdz organismam tā cīņā ar ķīmiskām vielām, kuras stresa ietekmē atbrīvoja un cirkulē organismā; tās tiek aizvietotas ar labsajūtas hormoniem. Turklāt fiziskā slodze atbrīvo muskuļus no sasprindzinājuma un palīdz atslābināties;
19.Tev būs labākas attiecības ar cilvēkiem. Fiziskā aktivitāte uzlabo noskaņojumu. Būdama labā garastāvoklī, tu mazāk strīdēsies vai kritizēsi savus draugus un darbabiedrus;
orgasm.jpg - 8.36 KB20.Tev uzlabosies orgasms. Pētījumi liecina, ka fiziski aktīvām sievietēm ir spēcīgāks orgasms un augstāks uzbudinājuma līmenis nekā kūtrajām zvilnētājām uz dīvāna. Tā pamatā ir pastiprinātā asiņu pieplūde dzimumorgānu apvidum un labāka sirdsdarbība;
21.Tu atbrīvosies no muguras sāpēm. Ir pierādīts, ka vairāk nekā 50% cilvēku cieš no muguras sāpēm. Ja tu jau reizēm jūti iesāpēšanos, tev, visticamāk, ir vāji vēdera muskuļi un visa auguma balstīšana jāuzņemas mugurai. Šo stāvokli var uzlabot, ja tu savā fizisko aktivitāšu programmā iekļauj īpašus vingrojumus vēdera muskuļu spēcināšanai;
22.Tu saglabāsi veselību ilgus gadus. Fiziskā aktivitāte ir nozīmīgs faktors slimību un infekciju novēršanā. Tā uzlabo imūnsistēmas darbību un stimulē organismu cīņai ar infekciju;
23.Tev labāk darbosies smadzenes. Pētījumos novērots, ka fiziskās slodzes iespaidā cilvēks kļūst apķērīgāks, jo paaugstinās smadzeņu aktivitāte;
Main-0.jpg - 29.75 KB24.Tev būs vieglāk saglabāt veselīgu dzīvesveidu. Tu taču negribēsi pēc aktīvām sporta nodarbībām visu sabojāt ar trekniem ēdieniem vai bulciņām?
25. Labvēlīgā iedarbība būs manāma nekavējoties. Tikko tu sāksi fiziskās nodarbības, tev uzlabosies pašsajūta. Jau viena vienīga pastaiga vien spēj likvidēt bezcerības vai trauksmes sajūtu un raisa optimismu.

Komentāri (13)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Zinātniece
Kāda literatūra izmantota veidojot rakstu? Kur atsauces?
17.10.2017. plkst. 14:57
kaka
suuuc
24.03.2017. plkst. 18:22
man liekas vieglak nosaukt neiemeslus, kāpēc neskriet :)
03.10.2007. plkst. 15:29
Vislabāk patīk 10 iemesls.
16.08.2007. plkst. 07:39
Nesēžam pie tiem datoriem ,bet ejam svaigā gaisā un kustamies !
03.08.2007. plkst. 19:49

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 14. decembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Mēle ir vienīgais muskulis jūsu ķermenī, kas ir pievienots tikai no vienas puses

Pasākumi

Liepāja izsludina publisku Eiropas Kultūras galvaspilsētas projekta ideju konkursu

Liepājas pilsētas pašvaldības iestāde „Kultūras pārvalde” (Liepājas Kultūras pārvalde) izsludina projekta „Liepāja - Eiropas Kultūras galvaspilsēta 2014” ideju konkursu. Konkurss...