Īsumā par skrituļslidošanu

Īsumā par skrituļslidošanu

Kas pievilcīgs ir skrituļslidošanā?


Braukāt apkārt ar skrituļslidām ir tīrs prieks. Tas liek Jums atkal justies bērnam un, ja Jūs kādreiz esat sapņojuši par lidošanu, sajūta slidojot ir ļoti līdzīga lidojumam. No praktiskā viedokļa, tas ir izcils veids, kā atpūsties un nedaudz pavingrot.

Tikko Jūs apgūstat pamat prasmes, Jums paveras plašas un lietderīgas iespējas sportā, sabiedrībā un radošajā darbā. Parki, bruģētās takas un klusas ieliņas ir rīcībā Jūsu treniņiem. Jūs varat strādāt par izsūtamo vai arī braukt uz darbu uz riteņiem. Un tā ir lieliska iespēja iepazīt jaunus cilvēkus: dažas lielpilsētas, ieskaitot Ņujorku, San Francisko un Parīzi, rīko jautras iknedēļas nakts slidošanas pasākumus, kur simtiem entuziastu kopā apceļo pilsētu.

Kas vēl? Jūs varat spēlēt hokeju vai pat futbolu uz skrituļslidām, vai dejot uz tām. Ja jūs esat drosmīgs (un veikls), Jūs varat ķerties pie agresīvās ielu skrituļslidošanas trikiem un lēcieniem. Ja Jums patīk ātrums, ir arī ātruma skrituļslidošana.


Ar ko vienrindas skrituļslidu modeļi atšķiras no divrindu skrituļslidām?


Vienrindas skrituļslidas labāk ripo pa nelīdzenu trotuāru un bedrēm, kas padara tās vairāk piemērotas skrituļslidošanai ārā. Ja Jūs esat pieraduši pie parastām, divrindu skrituļslidām, turēt līdzsvaru no sākuma būs sarežģītāk, jo nostādītie vienā rindā riteņi ir līdzīgi slidas asmenim visas pēdas garumā (taču, ja Jūs slidojat uz ledus, Jūs droši vien pieradīsiet diezgan ātri). Jūs varat braukt tālāk un ātrāk ar mazāku piepūli, ja Jums ir vienrindas skrituļslidas. Parastais braukšanas ātrums ir 16 līdz 27 km/st., kaut arī skrituļslidotāji var attīstīt ātrumu līdz pat 40 km/st.


Vai tas ir droši?


Protams, ka, slidojot, var gūt ievainojumus, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgam (it īpaši kad Jūs esat auto tuvumā) un jāpielieto savas vispārīgas zināšanas. Eksperti apgalvo, ka no 90 procentiem no skrituļslidošanas laikā iegūtām traumām varēja izvairīties, ja slidotajiem mugurā būtu pilns aizsarg ekipējums. Plaukstas locītavas lūzums vai sastiepums ir visizplatītākās traumas, taču locītavu aizsargātāju valkāšana var palīdzēt Jums izvairīties no slimnīcas apmeklēšanas. Ceļu un elkoņu aizsargi var samazināt kritiena triecienu. Vissvarīgākais ir nekad neslidot bez ķiveres – pat ja Jūs braukājat pa Jūsu piebraucamo ceļu. Derēs arī riteņa ķivere, kaut arī skrituļslidošanai paredzētās ķiveres labāk aizsargā galvas aizmuguri.


Kā lai sāku slidot?


Pirms nopirkt aizsarg ekipējumu padomājiet, vai šis sporta veids Jums tiešām patīk, un vai Jūs neslidosiet reizi gadā. Izmēģiniet slidošanu, paņemot nomā ekipējumu skrituļslidu veikalā vai aizņemoties to no drauga, kam ir tāds pats izmērs kā Jums. Ietērpieties aizsarg ekipējumā (kas parasti nāk kopā ar skrituļslidām bez maksas, ja Jūs tās ņemat nomā). Pirms traukties ielās, patrenējieties – labāk būtu konsultēties ar profesionālu instruktoru, kaut arī pieredzējis un pacietīgs draugs vai videoieraksts ar instrukcijām ir pieņemama alternatīva.

Sākumā centieties braukt pa gludu trotuāru, kur Jums nemaisīs nedz automašīnas, nedz riteņbraucēji un gājēji. Esiet modrs un izvairīties no akmentiņiem, smiltīm un nelīdzeniem trotuāra posmiem, uz kuriem Jūs varat paklupt. Nemēģiniet uzbraukt kalnā, pirms Jūs būsiet pietiekami daudz trenējies līdzsvara turēšanā un bremzēšanā. Vairākums iesācēju sākumā krīt. Neļaujiet tam Jūs apturēt. Kad Jūs pieradīsiet manevrēt ar slidām, Jūs kritīsiet retāk un retāk.


Kā lai es apstājos?


Šis ir jautājums numur 1 iesācēju starpā. Strauji apstāties nemaz nav tik grūti; svarīgāk ir spēt kontrolēt savu ātrumu un piebremzēt lai, piemēram, izvairīties no gājēja, kas pēkšņi parādās Jūsu ceļā.

Iebūvētās bremzes ir efektīvas ātruma iegrožošanā. Pastāv arī cita tehnika, tā saucamā T-bremzēšana: vienkārši velciet vienu kāju aizmugurē, gandrīz perpendikulāri otrai. Daži pieredzējuši slidotāji tik ļoti uzticas T-bremzēšanai, ka noņem no savām slidām bremzes.
 

Vai skrituļslidošana ir labs treniņš?


Neapšaubāmi. Parasti 30 minūtes vienmērīgas braukšanas komfortablā ātrumā nodedzina 285 kalorijas. Tā neprasa tik daudz piepūles kā skriešana, kas nodedzina apmēram 350 kalorijas, bet tā nav tik nepatīkama ceļiem un pēdām. Protams, jo ātrāk Jūs braucat, jo vairāk kalorijas Jūs patērējat. Un braucot kalnā Jūs varat sajust, ka Jūsu sirds un plaušas pukst straujāk. (Vienkārši parūpējaties par to, lai Jūs varētu tikt lejā droši.)

Regulāra braukšana ar skrituļslidām palīdzēs veidot ne tikai kāju un gurnu muskuļus, bet arī Jūsu muguras lejasdaļas muskuļus, kas var būt īpaši noderīgs, jo tā Jūs izvairīsities no sāpēm un sastiepumiem. Jums būs vieglāk kāpt pa kāpnēm, un Jums parādīsies kāju muskuļi, par kuriem agrāk Jūs bijāt tikai dzirdējuši. Vislabākais ir tas, ka vairāk spēju, spēka un izturības nozīmē, ka Jūs varat ar prieku izdzīvot visus piedzīvojumus, kurus piedāvā skrituļslidošana.

Komentāri (12)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Andis
Man kā jauniņajam skrituļslidošanā veicies labi :) Nezināju, vai patiks, atradu mājas lapu - www.toyrent.lv - piedāvā īrēt skrituļslidas uz diennaktīm ! Lieliski noderēja pirmajam treniņam.
05.06.2013. plkst. 14:35
hiberiic
bez šī sporta veida iztikt nevarētu.
16.09.2007. plkst. 14:51
vajag saakumaa leenaam, tad nebuus savainojumi
19.07.2007. plkst. 22:04
Ātri gan var gūt savainojumus ,,
18.07.2007. plkst. 11:30
Skrituļslidošana.. tas ir arī sports. Kad es atgriežos "no braukāšanas", tad sāp visi muskuļi=) Bet ar prieku to daru, jo skrituļslidošana atgriež spēkus un tas ir lielisks nodarbība, kā pavadīt laiku.
28.06.2007. plkst. 20:26

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 17. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Zilai krāsai ir nomierinošs efekts, jo tā liek smadzenēm izdalīt nomierinošos hormonus

Pasākumi

Liene Šomase sāk ar jaunu dienu!

Dziedātāja Liene Šomase aktīvi strādā pie sava pirmā solo albuma un šonedēļ radiostacijās sāks skanēt viņas pirmais radio singls “Jauna diena”.

“…Drīz vaļā vērs durvis...