Dzelzs

Dzelzs

Dzelzij ir ļoti liela loma uzturā, jo tā "ieiet" asins olbaltuma - hemoglobīna un dažu fermentu sastāvā. Dzelzs visos pārtikas produktos nav vienādā daudzumā un tāpēc dažreiz var novērot tās trūkumu organismā, kas izpaužas kā mazasinība (hipohromā anēmija). Daudz dzelzs ir dārzeņos, sevišķi to zaļajās daļās. Arī graudos ir daudz dzelzs, bet tā novietota grauda ārējās kārtās, kuras bieži vien maļot noloba. Līdz ar to baltmaizē un bīdelēto miltu izstrādājumos dzelzs ir ļoti maz, savukārt tādos produktos kā klijas - ļoti daudz. Arī piens nesatur daudz dzelzs (0.2mg%), tāpēc zīdaiņiem, kuru vienīgā barība ir piens, novēro mazasinību.

Cilvēkam dienā vajadzīgs 15mg dzelzs, tāpēc ieteicams uzturā regulāri lietot kādus no tālāk minētajiem pārtikas produktiem. Atcerieties, ka rudzu maizē ir 2.0mg% dzelzs, rupjos rudzu un kviešu miltos 3.3mg%, auzu putraimos 3.8mg%, aknās 8.2mg%, olās 1.5mg%, tomātos 0.8mg%, sēnēs 0.7mg%, burkānos 1.0mg%, kāpostos 0.4mg%.

Komentāri (4)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
grūnieces bez dzels vispār nevar iztikt, jo savādāk var būt spontānais aborts
07.11.2007. plkst. 09:30
dzelzs svariga ari grutniecem
29.10.2007. plkst. 15:58
Dzelzis tiešām cilvēkam ir nepieciešams!
21.10.2007. plkst. 11:20
dzelzi cenšos vairāk ar saņemt ar dārzeņiem un rudzu maizi ;
19.10.2007. plkst. 08:40

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 23. oktobrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Sīpoli palīdz samazināt holesterīna līmeni organismā pēc sātīgas maltītes

Pasākumi

Olu dāvināšana

Lieldienās raksturīgas dažnedažādākās darbības ar olām. Tās ēd, dāvina, ar tām mainās, spēlē spēles. Olu krāsošana ir salīdzinoši nesena paraža. Tā ieviesusies tikai jaunākos...