Vai uzņemat par daudz vitamīnu?

Vai uzņemat par daudz vitamīnu?

Mūsdienās atrast labus vitamīnu avotus vairs nav problēma. Tiesa, tas noved pie citas problēmas – pārāk liela vitamīnu daudzuma uzņemšanas, kas var būt bīstams pat dzīvībai!

Ir piecas barības vielas, kuras cilvēki bieži vien uzņem par daudz, jo lieto gan veselīgu pārtiku, gan uztura bagātinātājus. Pārliecinieties, vai jūs tik tiešām nepatērējat tos pārāk lielos daudzumos.

Beta-karotīns

Ieteicamā dienas deva – nav noteikta
Augšējā robeža- 600 miligrami
Risks – smēķētāji un pasīvie smēķētāji – uzmanieties: beta-karotīns, kas uzņemts ar uztura bagātinātājiem, savienojas ar cigarešu dūmiem un no vēzi apkarojoša antioksidanta pārveidojas par kaitīgu oksidantu, kas sekmē plaušu vēzi. Labāk šo vielu uzņemt ar pārtiku (burkāniem un saldajiem kartupeļiem), nevis tabletēm.

Kalcijs

Ieteicamā dienas deva – 1000 miligrami
Augšējā robeža- 2500 miligrami
Risks – izvairieties no ar kalciju bagātinātajām šokolādēm. Pārāk daudz kalcija var novest pie nierakmeņiem, kalcija nosēdumiem artērijās un, lai cik ironiski tas neizklausītos, pie novājinātiem kauliem. Tas notiek, jo pārmērīgais kalcija daudzums aizkavē citu kauliem nepieciešamu vielu uzsūkšanos (piemēram, magnēzija).

Dzelzs

Ieteicamā dienas deva - 18 miligrami
Augšējā robeža - 45 miligrami
Risks – pētījumi rāda, ka augsts dzelzs līmenis asinīs (dzelzi mēs uzņemam ar gaļu, spinātiem, lēcām un sojas pupiņām) var novest pie sirds slimībām. Dzelzs tāpat var aizkavēt citu svarīgu minerālvielu, piemēram, vara uzsūkšanos organismā.

A vitamīns

Ieteicamā dienas deva – 5000 miligrami
Augšējā robeža – 30 000 miligrami
Risks – pārāk daudz A vitamīna var izraisīt aknu problēmas, vājināt kaulu struktūru un sekmēt citas kaites. Tā kā cilvēks uzņem A vitamīnu ar pienu, olām, burkāniem un papriku, uztura bagātinātāji nav nepieciešami.

Cinks

Ieteicamā dienas deva – 8 miligrami
Augšējā robeža – 40 miligrami
Risks – cinka pārdozēšana noved pie matu izkrišanas, olvadu cistām un muskuļu spazmām. Pārdozēt nav grūti, jo dažas cinka uztura bagātinātāju tabletes satur pat 50 miligramus šīs minerālvielas.

Komentāri (7)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Tesla
Vajadzētu mācīties latviešu valodu un rakstīt magnijs, nevis magnēzijs. Sākumā runa ir par vitamīniem, bet pēc tam tiek uzskaitīti metāli- kalcijs, dzelzs un cinks. :D
25.05.2015. plkst. 14:04
frimis
kad par deudz c-vitamina saak mesties pumpas
28.10.2012. plkst. 03:29
par daudz ar par skādi ,
18.09.2007. plkst. 13:01
man bieži vien organisms taisa alerģijas pret pārlieku daudz vitamīniem.
16.09.2007. plkst. 12:17
modelia
nekad neesmu dirdējusi,ka kāds pārdozējas no vitamīniem,ja tik alerģija,piem.,no apelsīniem!
29.06.2007. plkst. 20:09

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 18. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Mīnus 40 grādu temperatūrā pēc Celsija cilvēks zaudē aptuveni 14,4 kalorijas stundā elpojot

Pasākumi

Ceturtdien sākas biļešu tirdzniecība uz Madonnas koncertu Tallinā

Koncertaģentūra "FBI" informē: šoceturtdien, 5. martā, plkst. 10.00 sākas biļešu tirdzniecība uz vienīgo Madonnas koncertu Baltijā, kas norisināsies 4. augustā vairāk nekā 70...