Kalcijs

Komentāri (11) Augošā secībā

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
dace.
uzskatu,ka visas mūsu organismam nepieciešamās minerālvielas mēs uzņemam ar sabalansētu augu valsts uzturu- tas ir viegli un ātri pagatavojams, labi asimilējas, mūsu organismā, neradot pārstrādes procesa toksisku gala produktus.
23.09.2008. plkst. 23:26
Pretstatā plaši izplatītajam ārstu un pacientu pieņēmumam, ka kalcija un D vitamīna papildu lietošana pasargā sievietes no kaulu lūzumiem un osteoporozes riska nav pierādīts dzīvē.
26.04.2008. plkst. 18:30
Mans shí téma ir ljoti tuva, tápéc gribéju pilnveidot sho rakstu!
16.07.2007. plkst. 20:37
Kalcija preparātus var lietot jebkurš jebkurā vecumā. Visaktuālāk tas, protams, ir, bērniem kaulu formēšanās fāzē, un pēc menopauzes (Latvijā orientējoši pēc 50 gadu vecuma). Īpaši arī vecākiem cilvēkiem pēc 65 gadiem. Kalcija preparātu nevajadzētu lietot tikai vienu mēnesi, vai izdzert vienu paciņu un domāt, ka nu viss ir kārtībā. Tie jālieto, it sevišķi gados vecākiem cilvēkiem, visu turpmāko dzīvi. No kalcija preparātiem sliktas blaknes nerodas: kalcija pārpalikums tiek vienkārši izvadīts no organisma. Varbūt atsevišķos gadījumos tie, kas kūtri staigā vai nepietiekoši daudz patērē balastvielas un šķiedrvielas, var rēķināties ar nelieliem vēdera aizcietējumiem.
16.07.2007. plkst. 20:36
Ja gribam lietot kalcija preparātus, kas samazina un aizkavē osteoporozes attīstību, tad kalcijs viennozīmīgi jālieto kopā ar vitamīnu D3. Tā ir vitamīna D neaktīvā forma, kas nepieciešama, lai kalcijs varētu uzsūkties kuņģa zarnu traktā. Pretējā gadījumā, it īpaši, ja cilvēkam ir vitamīna D deficīts – un Latvijā tāds ir pusei iedzīvotāju –, kalcija uzsūkšanās neatkarīgi no vecuma ir ļoti apgrūtināta. Tāpēc vitamīna D klātbūtnei jābūt nodrošinātai vienmēr. Arī analizējot citu valstu datus, redzam, ka dažādas pakāpes vitamīna D deficīts ir ļoti izteikts tikpat kā visās populāciju vecuma grupās. Īpaši būtiski nodrošināt šo kombināciju ar vitamīnu D ir, kalcija preparātus lietojot sievietēm menopauzes periodā vai veciem cilvēkiem ar nolūku aizkavēt vecuma osteoporozes attīstību.
16.07.2007. plkst. 20:35
Kā jau teicu, vislabāk uzsūcas kalcija citrāta sāļi, kuru uzsūkšanās efektivitāte ir apmēram par 10-15% augstāka. Ja organismā kalcijs slikti uzsūcas, tad šie 10-15% var spēlēt būtisku lomu. Parasti kalcija citrāta sāļus kombinē kopā ar kalcija karbonātsāļiem, kas no uzsūkšanās viedokļa ir nākamie labākie. Vissliktāk uzsūcās kalcija glikonāts.
16.07.2007. plkst. 20:35
Vai ir nozīme tam, kādu sāli satur preparāts? Jā – piemēram, kalcija citrāta preparāti labāk uzsūcas kuņģa zarnu traktā. Kalcijs būtībā uzsūcas kuņģa zarnu traktā ar grūtībām un tikai noteiktā daudzumā, līdz ar to nav vērts lietot kalcija tabletes, kas lielākas par pusgramu, kaut gan pieejamas arī viena grama tabletes. Vai nu apēdot vairākus gramus kalcija, vai pusgramu, kalcija uzsūkšanās daudzums nemainīsies. Līdz 300-500 miligramu robežai šai koncentrācijai ir nozīme, bet pēc tam vairs nav. Līdz ar to nemaz nav pamatoti ražot šādas lielas tabletes ar domu, ka tās organismu labāk apgādās ar kalciju.
16.07.2007. plkst. 20:34
Konkrēti izšķirt būtiskus simptomus, kuri signalizē par kalcija nepietiekamību cilvēka organismā, nevar. Kaut gan pēdējā laikā arvien vairāk cilvēkiem, kas sūdzas par difūzām vai ģeneralizētām sāpēm kaulos, uzsākot kalcija lietošanu pietiekošā daudzumā, kaulu sāpes mazinās. Acīmredzot tomēr pastāv netieša sasaiste starp kalcija daudzumu kaulos un sāpju izplatību, kaut gan sāpēm, protams, var būt daudzi un dažādi citi iemesli.
16.07.2007. plkst. 20:34
Kalcijs ir svarīgs kaulu un zobu stiprināšanai, piedalās organisma šķidruma līdzsvara uzturĢšanā, sirdsdarbības regulĢšanā un hormonu radīšanā. Sevišķi liels pieprasījums pĢc kalcija ir intensīva garīga darba, stresa un depresijas laikā, kā arī grūtniecības periodā un barojot ar krūti. Kalcijs piedalās holesterīna samazināšanā, var samazināt asinsspiedienu. Kalcija trūkums organismā izraisa osteoporozi, halucinācijas un muskuļu krampjus.
16.07.2007. plkst. 20:33
iesaku palasiit pirms sakat lietot pienu- http://www.e-misterija.lv/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1279&mode=thread&order=0&thold=0
16.07.2007. plkst. 12:05
Jāmēģina būs tikt katru dienu pie savas kalcija devas ,,
16.07.2007. plkst. 10:17

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 22. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Sausās brokastis ir bagātas ar šķiedrvielām, vitamīniem un daudzām minerālvielām (dzelzi)

Pasākumi

Uz komēdijas “Rīga – Dakāra” pirmizrādi visas biļetes izpārdotas!

7.februārī Dailes teātra mazajā zālē notiks sensacionālas komēdijas “Rīga – Dakāra” pirmizrāde, kuras varoņu ādā iejutīsies humoriste Jana Duļevska un aktieris Jānis Jarāns....