Ogļhidrāti visiem

Ogļhidrāti visiem

Izvēloties produktus, kurus ēst, ir jāņem vērā sava ķermeņa uzbūves tips. Jo mēs visi taču esam dažādi, un reizēm, lai sasniegtu līdzīgus mērķus, diviem cilvēkiem ir nepieciešamas pretējas darbības.

Ja pārāk neiedziļinās niansēs, tad var izdalīt trīs pamata ķermeņa uzbūves tipus. Nosauksim tos nosacīti par kalsnu, normālu un ar tendenci uz pilnīgu.

Ja liekais svars nedraud

Tātad kalsns. Cilvēkiem, kurus var pieskaitīt pie šī tipa, ir paātrināta vielmaiņa. Jeb, citiem vārdiem sakot, viņi var ēst cik vien grib, kad vien grib un ko vien grib.

Svara samazināšana viņiem nav nekāda problēma, bet tā palielināšana jau sagādā grūtības. Kā likums, šo cilvēku ēdienkartē trūkst ogļhidrātu kalorijas, turklāt vajag izvelēties produktus, kuri satur daudz ogļhidrātus un kuriem ir visi trīs GI indeksi. Informāciju par glikēmisko indeksu atradīsiet šeit.

Lai apmierinātu organisma nepieciešamību pēc ogļhidrātiem, ir jāpieturas pie formulas uzņemt diennaktī 4-6g ogļhidrātu uz vienu kilogramu sava svara. Izvēloties kokteiļus, izvēlieties geinerus. To sastāvā ogļhidrātu ir 3-5 reizes vairāk kā olbaltumvielu. Piemēram, tie var būt HYPER MASS no BTN Nutrition.

Zelta vidusceļš

Otrs ķermeņa uzbūves tips- normāls. Pie šīs grupas var pieskaitīt cilvēkus, kuri bez īpašas piepūles spēj sasniegt vēlamo formu un to arī noturēt. Galvenais, lai diennaktī ogļhidrāti netiktu uzņemti vairāk kā 4 grami uz vienu kilogramu no paša svara. Tāpat nevajadzētu pārspīlēt ar ogļhidrātiem ar augstu GI.

No kopējās ogļhidrātu uzņemšanas lielai daļai jābūt ar vidēju GI, līdz pat pieciem pēcpusdienā. Vēlāk labāk izvēlēties ogļhidrātus ar zemu GI, bet pēc deviņiem vakarā vēlami ir dārzeņi, zivs un gaļa ar zemu tauku saturu.

Izvēlieties kokteiļus, kuru sastāvā ogļhidrāti nebūtu vairāk kā divas reizes par olbaltumvielām, bet ne zemāk kā attiecībā 1:1.

Tendence uz pilnīgu

Trešais ķermeņa uzbūves tips. Šī tipa cilvēkiem palielināt savu ķermeņa svaru ir daudz vienkāršāk nekā to samazināt. Viņiem tiek rekomendēts uzņemt 2-3g ogļhidrātus uz vienu kilogramu no pašu svara.

Priekšroka jādod ogļhidrātiem ar zemu GI un nedaudz ar vidēju GI. Ogļhidrātus ar augstu GI būtu vēlams vispār izslēgt no savas ēdienkartes. Pēc sešiem pēcpusdienā vēlams ēst dārzeņu salātus, nedaudz zivi vai gaļu ar zemu tauku saturu.

Šai cilvēku kategorijai ieteicami kokteiļi ar salīdzinoši zemu ogļhidrātu saturu, attiecīgi augstāku olbaltumvielu daudzumu. Nevēlamas svara izmaiņas gadījumā uz vienu vai otru pusi, vajadzētu variēt ar uzņemamo ogļhidrātu daudzumu un mainīt to kvalitāti pēc GI. Organisms ir spējīgs mainīt nepieprasītos ogļhidrātus un deponēt tos tauku šūnās.

Pateicamies par sadarbību materiāla tapšanā žurnālam FIT GUIDE!

Komentāri (2)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
xxx
Tel liekās ka sagrauj, bet mēs viņu pilnveidojam ! Tā pat kā ugunī metālu ! Tev to nesaprast, es nodarbojies ar savu airobiku !
03.08.2014. plkst. 08:56
Mārtiņš
Geineri NAV pārtika sportistiem. Neviens sevi cienīgs uztura speciālists nerekomendēs lietot šādu pārtikas aizvietotāju.Izņēmums protams ir svarcēlāji kuri tāpat savu veselību sagrauj līdz maksimumam. Sabalansēts uzturs ir augļi,dārzeņi,rieksti,zivis,vistas un tītara gaļa. Daudz ūdens un protams treniņi.
31.07.2011. plkst. 12:56

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2017. gada 30. aprīlī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Izsaki viedokli

Vai Tu vēlies, lai sadaļa "Iegūsti ideālu figūru" tiktu atstāta arī pēc konkursa beigām?

Interesanti fakti

Dzerot ūdeni pēc ēšanas samazina skābju līmeni mutē par 61%

Pasākumi

Raimondam Paulam dzimšanas dienā – Zelta disks par Šomases un Moiseja albumu

Raimonds Pauls savā dzimšanas dienā saņēmis kārtējo tautas mīlestības apliecinājumu un atzinību savam talantam – svētku dienas rītā Mikrofona ieraksti sirsnīgā gaisotnē Latvijas...