Priekšnoteikumi veselības saglabāšanai

Priekšnoteikumi veselības saglabāšanai

Nav nekā patīkamāka pasaulē, kā būt veselam. Vesels cilvēks ir laimīgs, viņš var aizrauties ar jebkuru darbu. Ne velti saka: „Veselā miesā – vesels gars”. Taču, lai allaž būtu vesels, jāievēro zināmi nosacījumi. Tie nemaz nav tik sarežģīti.

  • Vispirms – vajag ievērot diētu, pārtikā izmantot dažādus produktus, neaizmirstot arī augļus un dārzeņus. Dienā jāuzņem ne mazāk par trīs litriem ūdens, tai skaitā piens un sulas, jo katrs no šiem dzērieniem savā ziņā ir ļoti noderīgs. Tie satur kalciju un vitamīnus, kas tik nepieciešami augošam organismam, īpaši kauliem un zobiem.
  • Nevajag arī aizmirst, ka lieku svaru var uzkrāt, ne vien uzņemot ar uzturu daudz ogļhidrātu (ar maizi, kartupeļiem, treknu un saldu ēdienu), bet arī pārāk daudz ēdot. Tāpēc, kad tu sēdi pie televizora un skaties savu iemīļoto pārraidi, atceries, ka kukurūzas pārslas un karameles arī ir ēdiens. Ieteicams ēšanu pārtraukt pulksten septiņos vakarā, jo viss vēlāk apēstais kļūst par tauku veidotāju. Taču galvenais – jāseko, lai ar barību saņemtais enerģijas daudzums būtu līdzvērtīgs tam, ko organisms reāli iztērē.
  • Lai cilvēks būtu vesels, regulāri arī jānodarbojas ar vingrošanu, ja iespējams – svaigā gaisā. Arī dienas režīmam ir liela nozīme, labi jāizguļas. Miega ilgums ir atkarīgs no vecuma. Zīdaiņi katru dienu guļ 20 līdz 22 stundas, vecāki cilvēki var iztikt ar 6 līdz 7 stundām. Taču vairumā gadījumu ieteicams gulēt ne mazāk par 8 stundām diennaktī. Un, ja sagribas nosnausties dienā, neliedz sev šo prieku. Organisms tik un tā prasīs savu, un brīvdienās tu nogulēsi ilgāk nekā parasti.
  • Personīgās higiēnas ievērošana ir veselīga dzīvesveida nepieciešams priekšnosacījums. Pirms ēšanas obligāti jāmazgā rokas. Pēc saspringtas darba dienas vajag noskaloties dusā, bet vannā jāmazgājas ne retāk kā reizi piecas dienās.

Veselība ir nenovērtējama bagātība. Jācenšas allaž būt veselam, vienmēr būt formā.

Komentāri (5)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
alo?
jaa, un uz poda jaaiet 3 reiz dienaa!
29.05.2008. plkst. 16:01
Cherry
Manuprāt ļoti noderīgi, labi ieteikumi, būs arī pašai jāpamēģina ;)
24.05.2008. plkst. 14:58
liepiņa
ļoti noderīgi ieteikumi! Paldies raksta autoram (-ei)!
07.05.2008. plkst. 09:04
Atliek vien turēties pie visiem priekšnosacījumiem un sargāt savu veselību ;
06.05.2008. plkst. 11:02
Atliek vien turēties pie visiem priekšnosacījumiem un sargāt savu veselību ;
06.05.2008. plkst. 11:02

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 17. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Sausās brokastis ir bagātas ar šķiedrvielām, vitamīniem un daudzām minerālvielām (dzelzi)

Pasākumi

SIGUR ROS apbur Rīgas publiku

22. augustā notika Sigur Ros koncerts, no kura koncerta apmeklētāji neizgāja vienaldzīgi – grupa spēja apburt ikvienu, kurš ļāvās mūzikas valdzinājumam. ...