Nost ar strijām!

Nost ar strijām!

Sievietēm gan strijas, gan celulīts ir vienlīdz sāpīgas problēmas, jo tiek mainīta ķermeņa forma, augums kļūst neglītāks, kas ietekmē ikvienas sievietes pašapziņu.

Pēc lasītāju lūguma esam sagatavojuši rakstu par strijām – to rašanās iemesliem un ārstēšanu.

Strijas ir ādas plīsums, kas rodas pārmērīgas audu izstiepšanas dēļ. Strijas izskats un lielums atkarīgs no tās vecuma un ādas izstiepuma.

Strijas iedala četrās grupās:
pēc vecuma: agrīnās - līdz 6 mēnešiem, vecās no 6 līdz 12 mēnešiem. Pēc gada veidojas par nedaudz iegrimušu rētu, ko veido atrofiski audi - funkcijas tajos norit ļoti vāji. Atsevišķos gadījumos strijas jau no sākuma var veidoties kā smalka, balta svītriņa.
pēc lokalizācijas vietas un garuma (1–12 cm),
pēc lokalizācijas vietas un striju platuma (0,2–0,4 cm)
pēc striju formas (lineāra vai lokveida).

Parasti strijas veidojas uz gurniem, augšstilbiem, vēdera un krūtīm. Bet ir gadījumi, kad tās novērojamas arī uz apakšstilbiem un augšdelmiem.

Strijas visbiežāk veidojas:
grūtniecības periodā - strauji mainoties ķermeņa formām un pieaugot ķermeņa masai, var veidoties saistaudu plīsumi. Ļoti liela svara pieauguma gadījumā (20 - 30kg) var veidoties arī uz apakšdelmiem un augšstilbiem. Jāatceras, ka striju veidošanās kritiskais laiks ir arī pirmie divi mēneši pēc dzemdībām.
pusaudžu vecumā, kad notiek strauja organisma augšana. Ļoti ātri augot garumā, saistaudu plīsumi var rasties uz muguras pie mugurkaula. Šajā gadījumā tie ir nevis gareniskā, bet šķērseniskā virzienā.
krasu ķermeņa masas svārstību ietekmē - tiek strauji zaudēts vai iegūts svars - vairāk nekā pieci kilogrami vienā mēnesī.
veselības problēmu gadījumā - striju veidošanās bērniem norāda uz hormonālo disbalansu, šajā gadījumā noteikti vajadzētu apmeklēt ārstu. Pieaugušajiem - ilgstoši lietojot steroīdos hormonu preperātus.
vīriešiem ar alus vēderiņiem un pārāk aktīva sporta piekritējiem — pirmajā gadījumā strijas veidojas uz vēdera, bet otrajā — plecu joslā vīriešiem, kuri aktīvi trenē ķermeni, izmantojot dažādus uztura bagātinātājus muskuļu masas palielināšanai.

Kā cīnīties ar strijām?
Procedūrasproceduras.jpg - 30.98 KB
Striju ārstēšana ir atšķirīga strijai, kas tikko izveidojusies vai kas ir jau kādu laiciņu. Nesenam saistaudu plīsumam vēlams izmantot ārstēšanas līdzekļus, kas ir koncentrēti, piemēram, serums. To iemasē konkrēti katrā atsevišķā strijā, nevis visā problēmzonā. Jaunu striju ārstēšanā var izmantot ķīmisko pīlingu vai lāzerslīpēšanu u.c. No procedūru klāsta efektīva metode ir mezoterapija (neveic barojošām māmiņām). Piemērojamas arī citas, piemēram, vakuummasāža ( tiek strādāts gan ar problēmzonu, gan katru atsevišķu striju), lāzerduša (lāzerstara apvienojums ar mikromasāžu un aukstumu, kas tonizē ādu), ultraskaņa ( ar tās palīdzību tiek ievadītas aktīvās vielas dziļākos ādas audos, kas palīdz ārstēšanā - iekaisuma reakcijas mazināšanā, veicina uzsūkšanos, tūskas mazināšanos). Ārstēšanas gaitā pievieno tonizējošas un savelkošas maskas.

Uztursuzturs.jpg - 43.98 KB
Vitamīnu un uztura bagātinātāju formā ieteicams uzņemt A, E un C vitamīnus, cinku. Tie uzlabo kalogēno un elastīgo šķiedru struktūras kvalitāti, nodrošina labāku ādas elastību. Dabiskā formā vajadzētu lietot apelsīnus, citronus, tomātus, spinātus, brokoļus, sēklas, riekstus u.c. produkus, kuros koncentrētā veidā ir iepriekš pieminētie vitamīni. Tikpat svarīgi ir uzturā ierobežot piesātinātās taukskābes. Ieteicams izvēlēties zivju produktus un papildus uzņemt omega-3 taukskābju preparātus.

Dienā ieteicams izdzert 1,5 - 2 litrus šķidruma. Tas piešķir ādai mitrumu. Arī ārīgi ķermenim vēlamas dažādas ūdens procedūras - sākot no aktivitātēm baseinā vai dabiskajā ūdenstilpnē līdz ūdens procedūrām, ko veic ārstnieciskajos kabinetos - Šarko duša, zemūdens masāža. Mājas apstākļos ieteicama kontrastduša – siltais, aukstais ūdens.

Ādas kopšanakremi.jpg - 74.44 KB
Nepieciešams izvēlēties ķermeņa kopšanas līdzekļus, kuri ādu baro, mitrina, padara samtaināku, elastīgāku un gludāku. Pirmais - nepieciešams izvēlēties piemērotu mazgāšanas līdzekli: ziepes, dušas želeju, kuru sastāvā ir krēms vai eļļa.

Tikai pietiekami labi no atmirušajām šūnām jeb raga kārtas attīrīta āda spēj uzņemt uzklātos līdzekļus - krēmus, losjonus - un arī veiktās procedūras būs efektīvākas. Labākais veids, kā to panākt, ir ādas pīlings jeb skrubis. To ieteicams veikt reizi nedēļā.

Pretstriju līdzekļi ir eļļas, krēmu, losjonu, želeju, kā arī koncentrātu veidā. Galvenokārt tie satur augu eļļas - avokādo, mandeļu, greipfrūtu, kviešu asnu u.c., kā arī dažādus ekstraktus, piemēram, kliņģerīšu, kumelīšu, kosas, efejas, zirgkastaņas. Profilakses nolūkos pretstriju līdzekļus ieteicams lietot vienu reizi dienā. Vislabāk problēmzonas no rīta ieziest ar želeju, bet vakarā ar krēmu. Ziemas periodā un sausas ādas gadījumā vēlams izvēlēties krēmu. Grūtniecības laikā vēlams profilaktiski kopt ne tikai vēderu, bet arī gurnus,apakšstilbus un krūtis.

Pirtspirts.jpg - 49.56 KB
Pirts palīdz apasiņot ādu, to attīrīt un apgādāt ar barības vielām. Pirtī vēlams iet vienu divas reizes nedēļā. Laiku, ko pavada pirtī, nevajadzētu atsēdēt - tikai karsēties.

Pašmasāžamasaza.jpg - 13.98 KB
Pašmasāža ir mājās lietojamo līdzekļu pamats, jo ikviens profilakses vai ārstēšanas līdzeklis ir jāiemasē, tas arī palīdz apasiņot ādu. Pašmasāžu vēlams lietot gan dušā, gan veidot pīlingu, gan iemasējot pretstriju līdzekļus. Pašmasāžu var veikt dažādi - ar pirkstiem vai speciālām ķermeņa masāžas sukām, cimdiem.

Augšstilbus vēlams masēt virzienā uz augšū, gurnus un sānus - apļveida kustībām, centrējot uz cirksni, vēderu - pulksteņrādītāja virzienā, krūtis - centrējot uz padusēm. Vēlamais pašmasāžas ilgums katru dienu ir 10 - 15 minūtes. Tieši tik ilgs laiks nepieciešams, lai pretstriju līdzeklis tiktu iemasēts un āda apasiņota.

Fiziskās aktivitātespilates.jpg - 77.19 KB
Pat ja profilaktiskie pasākumi jau ir nokavēti, fiziski vingrojumi tik un tā ir visnotaļ ieteicami, jo, trenējot muskuļus, arī āda, kas tos klāj, kļūs gludāka un stingrāka. Lai gan strijas varbūt pavisam nepazudīs, ar laiku tās kļūs nemanāmākas.
Tādi tonizējoši vingrojumi kā Pilates un joga nostiprina muskuļus un uzlabo ķermeņa vispārējo izskatu. Lai sasniegtu optimālus rezultātus, ir vajadzīgi trīs treniņi nedēļā. Arī vingrojumi ar svariem ir lielisks veids kā novērst strijas. Tā kā šāda slodze ļauj muskuļu masai pieaugt pamazām, svaru cilāšana piešķir ķermenim pievilcīgu formu un veicina vielmaiņu, kas savukārt palīdz atbrīvoties no liekā svara, kura dēļ arī radušās strijas.

Ja strijas tev ir ļoti redzamā vietā un tu vēlies tās noslēpt, tev var palīdzēt iedeguma krēms.

Lai gan ir iespējams veikt zināmus profilaktiskus pasākumus, lai novērstu striju veidošanos, ir jāņem vērā arī tas, ka strijas (tāpat kā paplašinātas vēnas) var būt iedzimta īpatnība.

Komentāri (20)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
glaza
Labākais krēms strijām - http://tonzes.com/stretchlv.htm
06.10.2018. plkst. 08:26
Dace
Paldies raksta autoram! Konkrētas darbības,ko reāli var veikt mājas apstākļos,nevis izgrūst naudu lāzeros,cerot uz brīnumu.
15.07.2017. plkst. 00:01
Madara
Man ir 14.gadi bet strijas sākas 13 nezinu ko darīt palidziet
02.07.2015. plkst. 22:52
Marija
Man nesen palika 12, taču strijas ir jau no 11 gadiem.Tās ir uz krūtīm un dibena sāna daļām! Lūdzu palīdziet Man!
14.12.2014. plkst. 19:50
badasss
Man ir 15 un man strijas ir uz dupša. Viņas tiešam ar laika un sporta iejaukšunos nekādigi nepazudīs?
28.08.2014. plkst. 00:13

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 24. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Daudzi futbolisti spēles laikā noskrien 11 km

Pasākumi

“Melo-M” saviļņo igauņus

Pirms dažām dienām čellu grupa “Melo-M” atgriezās Latvijā no koncertturnejas pa Igauniju, kur piedzīvoja pārsteidzoši sirsnīgu uzņemšanu....