Velc pelīte saldu miegu jeb kā uzlabot miega kvalitāti!

Velc pelīte saldu miegu jeb kā uzlabot miega kvalitāti!

Arvien vairāk cilvēki ir pakļauti pārāk lielai slodzei un spriedzei, tāpēc nav brīnums, ka viņi ik pa laikam nevar aizmigt vai guļ nemierīgi.

Parunāsim par padomiem, kas var palīdzēt uzlabot Jūsu miega kvalitāti:
1. Atpūšanās pirms gulētiešanas. Ar darbu saistītas lietas vajadzētu nokārtot agrāk, lai vakara stundas paliktu atpūtai un mierīgiem pasākumiem;

2. Piemērota istabas temperatūra. Parūpējies, lai guļamistaba ir izvēdināta, bet nav pārāk auksta. Piemērotākā temperatūra miegam ir 16 – 18 grādu.

1_26.jpg3. Ērta gultas veļa un nakts tērps;

4. Labs matracis. Ieguldīt naudu labā matracī – tā ir lieliska doma tiem cilvēkiem, kas cīnās ar bezmiegu;

5. Klusums guļamistabā. Vienmuļas skaņas bieži uzdzen miegu. Ja valda pārāk liels klusums, atsevišķi trokšņi to var pārtraukt, pastāvīgi pamodinot tieši tad, kad tu grasies iemigt;

1_27.jpg6. Mierīga mūzika. Mierīgas mūzikas klausīšanās ļoti efektīvi samazina spriedzi, tādējādi uzlabojot miegu;

7. Pulksteņi un spilgta gaisma. Aizvāc pulksteni no redzesloka vai apgriez to otrādi, lai tu nevari sekot līdzi laikam. Tas pievērš uzmanību tam, cik maz esi gulējis, un uztrauc, vēl vairāk apgrūtinot aizmigšanu. Naktī pamostoties, vairies no spilgtas gaismas;

8. Regulārs diennakts ritms. Katru rītu celies vienā un tai pašā laikā, tāpat centies arī doties pie miera vienā un tai pašā laikā;

1_28.jpg9. Snaušana pēcpusdienā. Esi uzmanīgs ar gulēšanu pēcpusdienā. Par to ir dažādi uzskati, taču lielākā daļa cilvēku vakaros nespēj aizmigt, ja pa dienu noguļ vairāk nekā 15 minūtes;

10. Kustības. Rūpējies, lai tu nodarbinātu savu ķermeni. Treniņi samazina stresu, bailes, kā arī miega problēmas. Taču nav vēlamas smagas fiziskas aktivitātes, piemēram, aerobika, trīs stundas pirms gulētiešanas;

11. Vakara pastaiga. Tā parasti netraucē gulēšanas ritmu, ja vien tā nav tieši pirms gulētiešanas. Svaigs gaiss nogurdina cilvēku;
Saldi dzērieni, tēja un kafija. Padomā par to, ko tu ēd un dzer! Kofeīns, kas ir kafijā, stimulē ķermeni un padara to nemierīgāku, nekā tas jau ir. Ieteicams vakaros pēc pulksten 19:00 – 20:00 labāk nedzert nedz kafiju, nedz tēju. Tēja neuzmundrina tik stipri kā kafija, tomēr tā satur kofeīnu un traucē gulēt, tāpat ari Coca Cola.

1_29.jpg12. Nikotīns. Cigaretes un citi nikotīnu saturoši izstrādājumi ir stimulanti; tos nedrīkst lietot pirms gulētiešanas un arī naktī, pamostoties no miega, traucē iemigt;

13. Zāļu tēja vai silts piens. Dažas zāļu tējas, piemēram, kumelītes vai baldriāns, uzdzen miegu un tāpēc var noderēt. Sens līdzeklis – glāze silta piena pirms gulētiešanas, palīdzēs arī silts ūdens ar medu, ja nu kādam piens galīgi neiet pie sirds;

14. Pārēšanās. Vajadzētu izvairīties no smaga ēdiena četras piecas stundas pirms gulētiešanas. Ieteicams pirms došanās pie miera neēst daudz sāļa un trekna ēdiena. Banāni satur vielu, kas ietekmē miegainību, tāpēc šī augļa apēšana pirms gulētiešanas varētu neradīt nekādu problēmu. Tas pats attiecas uz produktiem, kas satur daudz kalcija un proteīnu. Arī zivs ēdieni labvēlīgi iedarbojas uz miegu. Lai gan nav ieteicams pirms gulētiešanas pārēsties, ar tukšu kuņģi doties pie miera arī nav tas labākais risinājums;

vins.jpg - 11.92 KB15. Glāze vīna. Izvairies no alkohola pirms gulētiešanas. Daudzi uzskata, ka alkohols palīdz iemigt, iespējams, ka izdodas iemigt ātrāk, taču no tā var ciest gan dziļais, gan aktīvais sapņu miegs;

16. Karsta vanna. Vannojoties asinis no smadzenēm tiek aizsūtītas uz ādu, radot atslābuma un miegainības sajūtu. Ja nav vannas, ieej karstā dušā;

17. Labs sekss. Seksuāla aktivitāte parasti iedarbojas pozitīvi, kaut gan iepriekš minējām, ka fiziska piepūle pirms gulētiešanas nenāk par labu. Pētnieki ir atklājuši, ka apmierinoša seksuāla aktivitāte un orgasms var veicināt miegu, turklāt ciešu;

couple_argument2.jpg - 7.03 KB18. Strīdi vakarā un naktī. Pirms gulētiešanas būtu prātīgāk izvairīties no strīdiem un karstajām diskusijām. Šīs vārdu apmaiņas stimulē tādu vielu ievadīšanu asinsritē, kas aktivizē ķermeni, padarot to nemierīgu un apgrūtina aizmigšanu;

19. Gulta ir guļvieta. Gultai vajadzētu būt vietai seksuālām aktivitātēm un miegam, lai gan daudziem tieši lasīšana gultā palīdz aizmigt;

20. Vāļāšanās gultā. Ko darīt, ja esi aizgājis gulēt, ievērojot visus gudros padomus, un secini, ka tomēr nevari iemigt, lai iegūtu veselīgus gulēšanas ieradumus, ir prātīgi nevāļāties nomodā pārāk ilgi. Kad visu esi izmēģinājis, izkāp no gultas. Neķeries klāt nekam svarīgam, apsēdies ērtā krēslā, pieraksti to, kas tev traucē, izlasi kādu nodaļu mīļā, jau iepriekš zināmā grāmatā.

Komentāri (12)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
Jānis
Lai noņemtu dienas stresu pie vakariņām iedzeru šnabi cik gribās.Ēdu vakariņas-pārsvarā zivis.Ap 10-11 eju gulēt.3-4 ceļos augšā un jūtos ļoti labi, dienā neguļot.
26.09.2012. plkst. 01:22
Velc pelīte saldu miegu mazajami bērniņam !
30.06.2008. plkst. 14:23
SEksu un klusumu ... ,
05.09.2007. plkst. 07:57
man ljoti patiik kaartiigi izguleeties...:)
19.07.2007. plkst. 22:00
Gribu klusumu ,,,,,,,,,,,,,,
16.07.2007. plkst. 09:27

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 24. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Ja uzturā lietosiet pārāk daudz burkānu, kļūsiet oranžs

Pasākumi

“Garbage” labāko dziesmu izlase

Kopš savas debijas 1995.gadā pārdevusi jau 12 miljonus albumu, amerikāņu rokgrupa “Garbage” 16.jūlijā pārtrauc ieilgušo pauzi, lai ierakstu kompānijas “Warner Bros” apgādā izdotu...