+/- kalorijas Jūsu skaistumam

+/- kalorijas Jūsu skaistumam

Ļoti nelabprāt mēs atzīstam, ka vajag ievērot stingru uztura režīmu. Tomēr mēs ļoti gribam, lai mums būtu tīra āda un lai mēs atbrīvotos no dažiem kilogramiem.

Kas ir vajadzīgs? Ievērot kādu laiku diētu?

Tie, kuri mīl paēst, gatavi zvērēt, ka neēdīs vakariņas visu nedēļu. Gaļas mīļotāji bez jebkāda entuziasma sēdēs pie dārzeņu vai augļu šķīvja – bet pēc dažām dienām viss būs atkal pa vecam.

Uztura režīms – tas nav tikai kvalitātes un kvantitātes jautājums. Lietas būtība nav vis tā, cik un ko jūs ēdat, bet tā, kad un kā jūs ēdat (mēģiniet atcerēties, kādā steigā jūs cenšaties norīt savas brokastis jau trepju telpā, vai arī to, ka bieži labas pusdienas aizstājat ar sviestmaizi!).

Uztura režīms visiem nav vienāds. Sastādot savu ēdienkarti, jāņem vērā vairāki priekšnoteikumi: veselības stāvoklis, garīgais līdzsvars, dzīves veids, izpildāmais darbs, gremošanas orgānu spēja sagremot barību, organisma spēja piemēroties jauniem apstākļiem un, beidzot cilvēka raksturs. To sevišķi svarīgi zināt, ja cilvēks grib novājēt. Augļu dienas, nevārīti ēdieni un stingra diēta palīdzēs jums atbrīvoties no kaitīgām vielām, kristies svarā un uzlabot vielmaiņu. Tomēr visas šīs metodes ienes ļoti radikālas izmaiņas ierastajā dzīves ritmā un veselīgs strādājošs cilvēks diez vai varēs tās pielietot.

Daudz gudrāk ir ierobežot tauku un ogļhidrātu daudzumu uzturā, it īpaši izvairīties no ēdieniem, kuri satur gan taukus, gan ogļhidrātus: no treknām mērcēm, smalkmaizītēm, tortēm, taukos ceptiem kartupeļiem utt. Olbaltumvielas (liesa gaļa) jālieto pietiekošā daudzumā, jo tās rada sāta sajūtu, kaut arī nedod lielu kaloriju daudzumu. Tā, piemēram, brokastīs var apēst ābolu vai apelsīnu, 1 – 2 sausiņus un izdzert 1 – 2 tases melnas kafijas.

Pusdienās vislabāk ēst gaļu (teļa vai liellopu gaļu), ceptu ar nelielu tauku daudzumu vai divas cieti novārītas olas, vai 6 – 8 sautētus tomātus, vai sautētu baklažānu; katram no šiem ēdieniem jāpievieno salāti vai pāris tomātu, puse gurķa, viens ābols.

Vakarā var pagatavot garšīgu aukstu ēdienu no svaigiem dārzeņiem vai augļiem var lietot arī puķkāpostus rīvmaizē, kuriem tikai nedaudz uzlej sviesta, vai cieti novārītu olu un divus tomātus, divus sausiņus, redīsus un tēju vai kausētu sieru, divus trīs gabaliņus rupjmaizes, redīsus un 200 g svaigo augļu; ļoti labs ir biezpiens ar kompotu. Ja jūs ievērojat šādu diētu 2 – 4 nedēļas, jums kritīsies svars un tajā pašā laikā nebūs badošanās sajūtas.

Bieži rekomendē jauktu diētu, kad piecas dienas nedēļā cilvēkam jāēd olbaltumvielas un tauki, bet divas dienas – olbaltumvielas un ogļhidrāti. Tā, piemēram, gaļu, šķiņķi, zivis, sviestu, olas, krējumu, sieru, tēju, gurķus, rupjmaizi var lietot pārmaiņus ar lieso gaļu, zivīm, kartupeļiem, dārzeņiem, augļiem, liesu sieru, tēju un kafiju. Kas attiecas uz daudzumu, to var arī neierobežot, un tomēr rezultāti būs labi.

Pakāpeniskās svara samazināšanas metode ieteic speciālās atslogošanas dienas: dienas, kad kaloriju daudzums uzturā ir ierobežots, - augļu dienas (1 kg augļu), piena dienas (800 – 1000 g piena), kartupeļu dienas (dažādi netrekni kartupeļu ēdieni kopsvarā līdz 7000 g ar salātiem). Šāda uztura kalorijvērtības samazināšana sevišķi ieteicama sievietēm, kuras viegli aptaukojas; tā jāizdara pēc radikālās diētas ievērošanas, lai uz visiem laikiem saglabātu sasniegto rezultātu.

Cits atslogošanas diētas veids neierobežo olbaltumvielu un tauku patēriņu, toties ierobežo ogļhidrātu lietošanu uzturā. Patīkami, vai ne?
Iedomājieties, ēst krējumu, majonēzi, treknu sieru, gaļu no iesma un vēl kristies svarā! Olbaltumvielu un tauku samēram jābūt 1:3. Jāierobežo šķidruma daudzums, ko lieto ēdiena laikā; dzert var tikai starplaikos pirms un pēc ēšanas. Diēta neder jauniem cilvēkiem, kuru organismam augšanas periodā vajadzīgi ogļhidrāti, tāpat slimiem, it sevišķi ar kuņģa kaitēm. Atslodzes dienas nevar būt pārāk krasas un piespiestas. Ja zaudējot svaru, jūs jūtaties slikti, tas nozīmē, ka ne viss ir kārtībā, un jāpadomā, kāds svars jums ir vislabākais. Var gadīties, ka tiecoties pēc tieva vidukļa, jūs krītat galējībā. Aukstuma sajūta, griba aizmigt, nogurums, nepietiekoša koncentrēšanās spēja – tie visi ir brīdinājuma signāli.

Komentāri (8)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
kamolitis
Palīdzu novājēt professionālā līmenī. Personīgais rezultāts nopublicēts 2006. gada augusta numura žurnālā "Veselība". Svars tika zaudēts no 120kg. līdz 87 kg. Ir pagājis zināms laika posms, bet svars neatgriežas, jo ir noregulēti vielmaiņas procesi un izmainīti ēšanas paradumi, -kas ir ņeatņemama un ļoti svarīga sastāvdaļa vājēšanas procesā. Ja vēlies nopietni un kvalitatīvā formā, ar pareizajām metodēm, zaudēt lieko svaru un saglabāt ideālo svaru, -raksti un piesakies bezmaksas individuālajām konsultācijām. tel:-26544450
09.03.2009. plkst. 15:56
Laikam jau tomēr galvenais ir - KAD un KĀ mēs ēdam !,
21.12.2007. plkst. 13:04
visam problēma - laika trūkums, varbūt arī slinkums ātrak piecelties :D
17.12.2007. plkst. 22:37
es ļoti nelabprāt to atzīstu ;
23.11.2007. plkst. 10:50
Man parasti peliek auksti un gribas tikai gulēt ,
23.11.2007. plkst. 08:30

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 10. decembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Pie ķermeņa temperatūras 40,5 grādi pēc Celsija iestājas smadzeņu bojājumi

Pasākumi

Grupa “PussyCat Dolls” izdod jaunu albumu

No 29.septembra Latvijā pieejams “Universal Music” izdotais amerikāņu popgrupas “PussyCat Dolls” otrais studijas albums “Doll Domination”.
...