Ēdieni, kas cīnās ar taukiem

Ēdieni, kas cīnās ar taukiem

Mēs visi apzināmies, ka mūsu kauliem ir nepieciešams kalcijs, ka pret saaukstēšanos palīdz C vitamīns, bet attiecības saglabāt palīdz šokolāde. Varenā trijotne – proteīni, ogļhidrāti un tauki – izpelnās lielāko daļu uztura zinātnes uzmanības, tomēr šodien esam apjautuši, ka starp tiem ievietojams arī ceturtais loceklis – šķiedrvielas. Daudzi pētījumi ir pierādījuši, ka šķiedrvielas ne vien samazina risku saslimt ar vēzi, sirds slimībām un aizkavē augstu asinsspiedienu, bet arī sekmē ilgāku sāta sajūtu un palīdz samazināt dienā uzņemto kaloriju daudzumu. Problēma ir tā, ka daudzi uzskata, ka šķiedrvielas dod tikai maize un citi labības produkti, tomēr tā nav tiesa. Piedāvājam jums ieteikumus, kas ļaus efektīvāk jums plānot savu diētu un cīnīties ar liekajiem taukiem, izmantojot tieši šķiedrvielu labākās īpašības.

Brokastīs

Piešķiriet pikantumu olām – trešdaļa glāzes sakapāta sīpola un viena ķiploku daiviņa dos papildus gramu šķiedrvielu olu kultenim. Vai arī omletei pievienojiet pusglāzi vārītu brokoļu, lai iegūtu papildus divus gramus šķiedrvielu.

Lietojiet svaigus augļus – iemetiet blenderī veselu apelsīnu, lai piešķirtu lielisku garšu rīta augļu kokteilim. Nomizotā apelsīnā ir 3 grami šķiedrvielu – vairāk, nekā jebkurā veikalā nopērkamā apelsīnu sulā.

Dzeriet nektāru - tā vietā, lai dzertu sulas, kas ražotas no koncentrātiem, dodiet priekšroku nektāram. Nektārā iekšā ir arī paša augļa gabaliņi, tādejādi viena nektāra glāze dod jums gramu šķiedrvielu.

Izvēlieties auzu klijas – auzu pārslu putras vietā izvēlieties auzu klijas, kurās ir par 2 gramiem vairāk šķiedrvielu. Klijām pievienojiet mazliet rozīņu vai dateļu.

Izmantojiet linu sēklas – pār savu graudaugu maltīti pārkasiet linu sēklas, vai arī ieberiet pāris tējkarotes jogurtā. Divas tējkarotes linsēklu dos papildus 2 gramus šķiedrvielu.

Ēdiet Āzijas bumbierus – šis bumbieris pēc garšas līdzinās citiem, bet tam ir ābola forma un tas piedāvā krietni vairāk šķiedrvielu – 4 gramus vienā auglī!

Izvēlieties šķiedrvielām bagātu produktu, ko var smērēt – izvēloties mandeļu sviestu, ko uzsmērēt uz pilngraudu tostergrauzdiņa, jūs iegūstiet ne tikai 2 gramus šķiedrvielu, bet arī „labos” taukus un E vitamīnu.

Karstā šokolāde otras kafijas tases vietā - laba karstā šokolāde satur 3 gramus šķiedrvielu uz vienu tasīti un sniedz vairāk labuma, nekā kafija.

Pusdienās

Ja jums nepatīk pilgraudu maize, izvēlieties no rudzu miltiem gatavotu – vienā rudzu maizes šķēlē ir 2 grami šķiedrvielu (divreiz vairāk, nekā identiska lieluma baltmaizes šķēlē).

Tako vietā izvēlieties burrito – tako ir vairāk šķiedrvielu. Izvēlieties burrito, kas pasniedz kopā ar pupiņām, nevis tikai gaļu. Pusglāze pupiņu maltītei piešķirs papildus 6 gramus šķiedrvielu.

Ja pusdienās doties nav laika, jau iepriekš rakstāmgalda atvilktnē noglabājiet trauciņu mikroviļņu krāsnī uzsildāmas zupas – raugieties, lai zupā būtu pupiņas, lēcas un šķiņķis, jo tas viss sniedz papildus šķiedrvielu.

Picu pārkaisiet ar baziliku vai raudeni – tējkarote ar katru no šīm vielām dos papildus gramu šķiedrvielu. Pasūtiet picu ar sēnēm un ieguvums būs vēl lielāks.

Pasūtiet hotdogu ar skābiem kāpostiem – ja ir šāda iespēja, izmantojiet to, jo skābajos kāpostos šķiedrvielu ir daudz.


Launagā

Dzeriet šokolādes pienu, nevis treknu balto pienu – šokolāde kombinācijā ar liesu pienu nodrošina ievērojami vairāk šķiedrvielu.

Izvēlieties paciņu diētiskā popkorna čipsu vietā – katrā diētiskā popkorna paciņā ir 8 grami šķiedrvielu un ievērojami mazāk tauku.

Izvēlieties dārzeņu sulas ar zemu sāls daudzumu – šādos kokteiļos, kuriem klāt pievienota sāls, ir uz pusi mazāk šķiedrvielu.

Vakariņās

Zupai pievienojiet mīkstās pupiņas – tās ne tikai lieliski papildinās maltīti, bet arī dos papildus gramus šķiedrvielu.

Parasto kartupeļu vietā izvēlieties saldos – saldajos kartupeļos ir par 2 gramiem vairāk šķiedrvielu, nekā parastajos.

Izvēlieties savvaļas rīsus – šajos rīsos ir trīs reizes vairāk šķiedrvielu, nekā baltajos!

Tomātu mērcei pievienojiet zaļumus – pievienojiet makaronu tomātu mērcei pusglāzi sakapātu spinātu, kas to papildinās ar 2 gramiem šķiedrvielu.

Izvēlieties pilngraudu makaronus – glāzē šo makaronu ir 5 grami šķiedrvielu!

Tvaicējiet brokoļus, puķkāpostus un burkānus – tvaicēti, tie satur vairāk šķiedrvielu, nekā svaigi!

Desertā

Riekstu batoniņi saldumu vietā – baltās šokolādes riekstu batoniņi satur ievērojami vairāk šķiedrvielu un arī mazāk tauku!

Sīrupa vietā rotājiet saldējumu ar svaigām ogām – pusglāze svaigu ogu satur 4 gramus šķiedrvielu.

Izvēlieties augļu pīrāgu kūku vietā – liess augļu pīrāgs ir gards un šķiedrvielām bagāts, savukārt kūka – garda, bet „sliktiem” taukiem bagāta.

Komentāri (17)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
lida
Notievēšanas tabletes --- http://tonzes.com/slimlv.htm Es notievēju ļoti ātri un bez jo-jo efekta.
03.10.2018. plkst. 15:57
lida
Notievēšanas tabletes - http://bit.ly/171qetB Es vienmēr biju cietusi no aptaukošanas. Pēc šķiršanām es nolēmu diametrāli izmainīt savu dzīvi. Fitness un Thermacuts. Tā bija mana recepte efektīvai svara zaudēšanai.
10.11.2016. plkst. 13:39
hh
Šadus edienus edot ne grama nenotievesi...kurš antiņš iesaka rit picu un hotdogu..pilnigs murgs
31.08.2012. plkst. 14:55
Buu
Auzu klijas atradu arī Prizmā (Dominā)
04.07.2012. plkst. 17:12
Iztulkojot
šeit vienkārši ir ieteikums izvēlēties labāko no sliktākā
06.06.2012. plkst. 21:18

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 21. augustā Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Zobi ir vienīgā ķermeņa daļa, kas nespēj pati sevi izārstēt

Pasākumi

Roberts Lejasmeijers un Reverss “restaurē” vecu grupas Vaidava hitu!

Šī brīža slavenākais pašmāju remiksu autors Roberts Lejasmeijers, kurš vēlreiz par globāliem Latvijas hitiem padarījis grupas Jumprava dziesmu “Ziemeļmeita”, Noras Bumbieres “ Es...