10 ēdieni, kas apmierinās jūsu izsalkumu

10 ēdieni, kas apmierinās jūsu izsalkumu

Pirms desmit gadiem Austrālijas zinātnieki pasaulei stādīja priekšā „sāta indeksu” – veidu, kā noteikt sāta sajūtu pēc noteiktu ēdienu apēšanas. Pētījuma dalībnieki katras apēda 240 kalorijas vērtu katra ēdiena porciju un novērtēja savu sāta sajūtu divu stundu laikā pēc ēšanas. Izmantojot iegūto informāciju, zinātnieki izveidoja labāko ēdienu sarakstu, kas sniedz izteiktāko sāta sajūtu. Nākamreiz, dodoties iepirkties, noteikti iegādājieties šos produktus!

1. Baltie kartupeļi – pētījumā tika secināts, ka tieši šie šķiedrvielām bagātie kartupeļi sniedz visilgāko sāta sajūtu (divas stundas pēc ēšanas). Tomēr esiet uzmanīgas, jo eļļā cepti vai čipsu veidā pagatavoti kartupeļi nepavisam nav tik sātīgi un veselīgi. Daudz kas ir atkarīgs no šo kartupeļu pagatavošanas.

2. Olas – olas uzskata par labāko proteīna avotu, bet jaunākie pētījumi apstiprina, ka tieši proteīns sniedz labāko sāta sajūtu. ASV zinātnieki ir guvuši apstiprinājumu tam, ka cilvēki, kas ikdienā patērē vairāk proteīna, ēd mazāk, jo viņiem ilgāk saglabājas sāta sajūta.

3. Auzu pārslas- vislabākās brokastis, kas nodrošina lielisku proteīna daudzumu, nekā jebkurš cits graudaugu produkts. Pievienojiet piena jogurtu ar zemu tauku saturu vai liesu pienu, un iegūsiet lieliskas brokastis, kas sniegs piepildījumi ilgam laikam.

4. Pupiņas – labākā to īpašība ir augstais šķiedrvielu saturs. Saskaņā ar pētījumiem, šķiedrvielām bagāti ēdieni lēnāk pārstrādājas, līdz ar to nodrošinot ilgāku sāta sajūtu.

5. Zivis – pāris gabaliņi suši jau pēc stundas jums var likt ilgoties pēc picas, tāpēc arī attiecībā uz zivīm nepieciešama pareiza produktu izvēle un pagatavošana. Lai gūtu piepildījumu ilgam laikam, izvēlieties tvaicētu vai grilētu sīgu, āti, mencu vai asari.

6. Zupa – Pensilvānijas Universitātes pētnieki uzskata, ka tie cilvēki, kas savā ēdienkartē iekļauj zupu vismaz divas reizes dienā, daudz veiksmīgāk atbrīvojas no liekā svara vai uztur sev vēlamo ķermeņa masu. Vislabāk sāta sajūtu sniedz zupas ar cāļa gaļu un dārzeņiem.

7. Āboli – tikai viens ābols dienā sekmēs jūsu veselības uzlabošanos un dod arī sāta sajūtu. Tam par pamatu ir augstais ūdens saturs šajā auglī. Produkti, kas satur daudz ūdens, ir masīvāki un tiem ir maza enerģētiskā vērtība – tas nozīme, ka tos ēdot, uzņemsiet mazāk kaloriju. Turklāt arī šķiedrvielu daudzums ābolos ir ievērojams.

8. Liellopu gaļa – pareizi pagatavota liellopa gaļa satur daudz proteīna un citas labas vielas, piemēram, dzelzi un cinku. Kombinējiet šķiņķi ar produktiem, kas satur daudz šķiedrvielu, piemēram, rīsiem, un pēc vakariņām par virtuvi vairs nedomāsiet.

9. Salāti – salāti maltītei piešķir apjomu, tādejādi pasargājot no lieku kaloriju uzņemšanas. Pierādīts, ka cilvēki, kas maltītes sākumā ēd salātus, tās laikā apēd mazāk un līdz ar to uzņem arī mazāk kaloriju.

10. Popkorns – lieliska uzkoda, bet pret to jāizturas uzmanīgi. Popkorns sniedz ilgāku sāta sajūtu, nekā čipsi, kas satur tikpat daudz kaloriju.

Komentāri (12)

Interesē šī tēma? Pievieno favorītiem!
mango
Notievēšanas tabletes --- http://tonzes.com/slimlv.htm Es notievēju ļoti ātri un bez jo-jo efekta.
03.10.2018. plkst. 15:58
jaka
kartoski da
18.02.2008. plkst. 20:56
Auzu pārslas gan ir gardas!
24.10.2007. plkst. 18:23
wot, man vienmēr māca izsalkums :), bet teiksim no āboliem man vienmer gribas est
24.10.2007. plkst. 10:41
Sarmučī
It kā nebūtu nekādas vainas, jāmēģina.
10.09.2007. plkst. 20:56

Visi komentāri

Pievienot komentāru

 Reģistrējies

Translate

Šodien

2019. gada 20. novembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Interesanti fakti

Dzerot katru dienu 5 glāzes ūdens par 45% samazinās resnās zarnas vēža iespējamība, turklāt tas par 79% samazina risku saslimt ar krūts vēzi un par 50% - ar urīnpūšļa vēzi

Pasākumi

The Streets izdod jaunu albumu

No oktobra arī Latvijā pieejams “Warner Music” izplatītais angļu repa izpildītāja The Streets jeb Maika Skinera (Mike Skinner) ceturtais albums “Everything Is Borrowed”....