Forums

vladzix vladzix The Dark Knight
Turpinājums, kas pirmajās 6 izrādīšanas dienās ASV savāca tik pat naudas, cik Batman Begins visā izrādīšanas laikā (arī ASV), sacēla vēl nebijušu kņadu, kas raksturīga Star Wars 1999. gada neprātam, kad fani stāvēja/gulēja rindā, lai dabūtu biļetīti. Toreiz daudzi vīlās (es arī), šoreiz ir savādāk.

Protams, par filmas panākumu atslēgu daudzi uzskata Hīta Ledžera pēkšņo nāvi, kas ir pamatoti. Daudzi aktiera talanta cienītāji vēlas redzēt, kāda ir bijusi viņa pēdējā un sakritības pēc, krāšņākā Džokera loma. Un redzēt tur ir ko.. Tā ir filmas rozīnīte, kronis, bet, kas tā par kūku, ja tā sastāv tikai no rozīnes vien? Vajadzīgs daudzslāņains pamats ar daudzām sastāvdaļām, kuras mums režisors Kristofers Nolans & co dāsni piegādā - scenārijs, montāža (kas pirmajā filmā izsauca nelielu galvassāpi), kaskadieru darbs u.c. Bet filmai protams ir savi trūkumi un tā nav IMDB top 250 pirmās vietas vērta. Lai gan nekāds Spider-man tuvu tai nestāv.

Džokera tēma ir absolūts albuma favorīts (”Why So Serious?”) - raupjais, netīrais, šizofrēniskas elektronikas pārpludinātais disonējošais skaņdarbs sākas gandrīz vai ar raidstacijas meklēšanu/sašķaidītas vijoles skaņošanu, turpinājumā pārejot uz kņudinošu, tikšķošu, sprādziena vēstošu, nemierīgu pavadījumu. Un sprādzienus mēs sagaidām, līdz ar elektrisko čellu. Skaņdarbs visu 9 minūšu garumā spēj radīt un arī noturēt radīto nervozitāti un stresu. Tā skanējums nelokāmi ataino Džokera absolūto ļaunumu, bezkompromisu mērķtiecību uz savu nodomu realizēšanu. Interesanta detaļa ir beigu daļā dzirdamā atonālu, sabojātu klavieru sekvenci, kas rada psihodēlisku iespaidu, vēl vairāk atklājot Džokera elles-tumšo, neatgriezeniski sabojāto iekšējo pasauli. Var just, ka lielā mērā šo skaņdarbu iespaidojis darbs pie “Hanibāla”, kura sākumā arī dzirdama ļoti līdzīga tikšķēšana un masīvi izmantots čells, kā arī, liekas, Kronos kvartets no filmas “Heat” (laikam Maikla Māna atzītā klasika iespaidojusi ne tikai vizuāli saturisko filmas daļu).

Diemžēl muzikāli, vienīgais sasniegums ir Hansa Cimmera sacerētā Džokera tēma un abu komponistu iepriekšējā filmā ievadītā Betmena tēma, kas līdz ar Džeimsa Ņūtona Hovarda sacerēto Hārvija Denta tēmu parādās skaņdarbā “Harvey Two-Face” un “Blood on My Hands”. Vardarbīgi efektīvs ir “Aggressive Expansion”, īpaši tā fināls, ko mēdzu klausīties vēl un vēl. No pirmās filmas atpakaļ ir arī action tēma, kas šajā albumā nopietni pārstāvēta, liekot domāt, ka izaugsme no Batman Begins ir bijusi pārāk maza.

Vairākkārt klausoties saundtreku jāņem vērā tas, ka tas ir pamatīgi vienveidīgs un tāpēc mazāk interesants par iepriekšējo. Izņemot dažas epizodes, visi skaņdarbi pēc “Aggressive Expansion” ir monotoni, drūmi un depresīvi, radot pareizu priekšstatu par filmā noteikošā traģiskumu un postu. Īpašs ir “Watch the World Burn”, kurā čelli rada nosaukumam atbilstošu noskaņu.

Izbaudiet Hīta Ledžera pēdējo sniegumu Hansa Cimmera un Džeimsa Ņūtona Hovarda mūzikas pavadījumā!


03.08.2008. plkst. 15:41
(1 atbildes)
Translate

Šodien

2019. gada 22. septembrī Vārdadienas svin:

Autorizācija

Reģistrēties

Aizmirsi paroli?

e-jaunumi

Saņem portāla jaunumus e-pastā.

Pasākumi

Sākas biļešu iepriekšpārdošana uz grandiozākajiem mācību gada atklāšanas svētkiem – "Studentu Paradīze"

Ir noticis neticamais, lai sarīkotu visu laiku lielākos studentu svētkus "Studentu Paradīze", kopā ir apvienojušies 14 Latvijas lielāko augstskolu studenti. 4.augustā,...